کد خبر: 237337 - تاریخ: دوشنبه، 11 مارس 2024 - 17:29

مدیریت اداره جهاد کشاورزی خمام؛

۱۵ درصد از اراضی شالیزاری خمام زیر شخم زمستانه رفت

مدیریت اداره جهاد کشاورزی خمام با بیان اینکه ۱۵ درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم زمستانه اجرا شد،افزود: اجرای شخم اولیه و زمستانه همچنان در دستور کار شالیکاران قرار گیرد.

به گزارش خوبان خبر ؛ ماه پایانی سال و زودتر از نوروز، شالی کاران به زمین‌هایشان پای می‌گذارند تا فصلی جدید از کشت و شالیکاری را در مزارعی که سطح شأن هر سال آب می‌رود، آغاز کنند.

مدیریت اداره جهاد کشاورزی خمام با بیان اینکه ۱۵ درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم زمستانه اجرا شد،افزود: اجرای شخم اولیه و زمستانه همچنان در دستور کار شالیکاران قرار گیرد.

مهدی رجبی در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر با بیان اینکه شالیکاران به عنوان سربازان عرصه تأمین امنیت غذایی با شنیدن صدای پای بهار، وارد کارزار کشت و کار می‌شوند ، افزود: بارش‌های اخیر در فرصت مناسبی برای اجرای شخم‌های زمستانه شالیزارها خواهد بود که انتظار می‌رود کشاورزان از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند

 وی با تاکید بر لزوم رعایت تقویم زراعی از سوی شالیکاران، بیان کرد: برای مدیریت منابع آبی برای پشت سر گذاشتن سال زراعی موفق، نیازمند مشارکت شالیکاران هستیم.

مدیریت اداره جهاد کشاورزی خمام با اشاره به اهمیت شخم زمستانه زمین‌های زراعی گفت: شخم زمستانه بهترین فرصت برای حفظ منابع آبی است و اگر شخم اول را در زمستان داشته باشیم، در زمان شخم دوم میزان آب مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

به گفته مهدی رجبی ، مزارعی که آب مطمئنه دارا می باشند در اولویت شخم زمستانه هستند.

 

انتهای پیام/۱۲۱۱۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads