کد خبر: 237215 - تاریخ: یکشنبه، 3 مارس 2024 - 19:36

نماینده عالی دولت در گیلان:

آزاد راه قزوین-رشت بزودی تکمیل و بهره برداری می شود

به گزارش خوبان خبر ؛  اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جریان بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه رشت – قزوین (حدفاصل منجیل- رودبار) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این پروژه درحال حاضر، مراحل نهایی نصب روشنایی و ایمنی راهها را طی می‌کند و بزودی در سفر پر خیر و برکت رئیس محترم […]

به گزارش خوبان خبر ؛  اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه) در جریان بازدید از روند اجرای پروژه آزادراه رشت – قزوین (حدفاصل منجیل- رودبار) در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این پروژه درحال حاضر، مراحل نهایی نصب روشنایی و ایمنی راهها را طی می‌کند و بزودی در سفر پر خیر و برکت رئیس محترم جمهور به گیلان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هشت کیلومتر از پروژه آزادراه رشت قزوین باقیمانده بود که با اهتمام ویژه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تلاشهای شبانه روزی دستگاه ها و نهادهای ذیربط در حال تکمیل است.

عباسی با اشاره به گردشگرپذیربودن گیلان و حضور مسافران در طول سال و مناسبت‌های مختلف در این خطه اظهار کرد: اتمام این پروژه تردد به گیلان را سهل تر و راحت تر می کند و عیدی دولت سیزدهم به مردم این سامان و میهمانان استان ولایتمدار گیلان است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت آزاد راه قزوین، رشت در کاهش بار ترافیکی منطقه و نقش آن در توسعه گیلان این پروژه مهم را با نگاه حمایتی ملی تکمیل می کنیم.

در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط استان و ستادی استانداری و فرماندار شهرستان رودبار، نماینده عالی دولت در استان را همراهی کردند.

آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

عملیات اجرایی این پروژه، مشتمل بر ۶ دستگاه پل بزرگ جمعاً به طول ۱۵۷۶ متر، شامل اجرای ۳۱۴ عدد شمع بتنی و چهار دستگاه تونل جمعاً به طول ۲۸۷۶ متر است که لاینینگ و روسازی بتنی دو دستگاه از تونل‌های قطعه ابتدایی به طول ۹۲۷ متر و لاینینگ یک دستگاه تونل قطعه دوم به طول ۸۰۳ متر تکمیل شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads