کد خبر: 236697 - تاریخ: دوشنبه، 12 فوریه 2024 - 10:48

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد؛

تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جاری در گیلان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان از تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جاری در این استان خبر داد و گفت: هوشمندسازی صدور مجوزها، کسب و کارها را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد.

به گزارش خوبان خبر ؛ علیرضا نوروزی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: رسمی کردن فعالیت‌ها و خدمات غیر رسمی از نتایج مثبت درگاه ملی مجوزها است.

وی با اشاره به مأموریت‌های اداره کل انور اقتصادی و دارایی افزود: صدور مجوزهای فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها از مأموریت‌های مهم این اداره کل است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه پویاسازی کسب و کار از رویکرد دولت سیزدهم است، گفت: هوشمندسازی درگاه ملی مجوزها برای اخذ مجوزات لازم برای کسب و کار در اولویت قرار دارد.

نوروزی با اشاره به نتایج بکارگیری از درگاه ملی مجوزها در حوزه کسب و کار اضافه کرد: هوشمندسازی صدور مجوزها کسب و کارها را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد.

ثبت ۷۹ هزار درخواست مجوز در استان

وی ادامه داد: اصل شفافیت، غیرحضوری بودن، دسترسی آسان به اطلاعات، کاهش تخلفات اداری و سرعت بخشی به کارها تنها بخشی از نتایج هوشمندسازی صدور مجوزها به شمار می‌رود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان از ثبت ۷۹ هزار درخواست مجوزها در این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد حدود ۴۷ هزار درخواست منجر به صدور مجوز شده که معادل ۵۸ درصد قابل محاسبه است.

نوروزی با اشاره به نقش زنان در حوزه کسب و کار بیان کرد: ۴۲ درصد درخواست‌ها مربوط به بانوان بوده که ۴۴ درصد آن به صدور مجوزها منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه پروانه‌های کاغذی کسب و کار از درجه اعتبار ساقط می‌شود، افزود: همه صنوف و فعالیت‌های کسب و کار که دارای پروانه کاغذی هستند باید تا پایان نسبت به هوشمندسازی مجوزات خود اقدام کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان به تشریح کارکردهای هوشمندسازی مجوزها پرداخت و بیان کرد: برقراری امنیت اقتصادی، ایجاد شبکه همرسان با فعالان هم صنف اقتصادی، دریافت اطلاعات ارزان. ، درست و بازار شناسی و حذف فعالیت‌های غیررسمی و رسمی سازی این گونه فعالیت‌ها بخشی از کارکردها و مزایای هوشمندسازی صدور مجوزها است.

نوروزی با بیان اینکه هوشمندسازی مجوزها جلوی فرار مالیات‌ها را می‌گیرد، گفت: رسمی سازی فعالیت‌های غیررسمی روند اخذ مالیات‌ها را ساماندهی و چابک سازی می‌کند.

وی از جلب سرمایه گذاری خارجی ۱۸۸۸ میلیون دلاری در دو دهه اخیر خبر داد و افزود: ۵۵۳ میلیون دلار سرمایه وارد گیلان شده است.

عوائد فروش مولدسازی صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان با اشاره به اهمیت هوشمندسازی صدور مجوزها بیان کرد: انتخاب کسب و کار مناسب و اقتصادی و همچنین سالم سازی کسب و کار از نتایج مثبت هوشمندسازی صدور مجوزها است.

نوروزی از شناسایی ۵۰ ملک حوزه مولدسازی در گیلان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۲۴ ملک به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه عوائد فروش مولدسازی صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود، افزود: املاک ۲۶ ملک باقی مانده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان از افزایش ۱۰ درصدی مازاد درآمد این استان خبر داد و اضافه کرد: در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان مازاد درآمد گیلان بوده که باید به استان برگردد و در این استان هزینه شود.

نوروزی از تخصیص ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و جاری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اعتبار ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

کد خبر ۶۰۲۱۸۱۶

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads