کد خبر: 235851 - تاریخ: یکشنبه، 14 ژانویه 2024 - 18:20

مدیرکل هواشناسی گیلان مطرح کرد

میانگین بارش ۳۱ میلیمتری در گیلان/ تمرکز بارش برف در ۳ کانون

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین ۳۱ میلیمتر باران در پهنه استان باریده؛ همچنین بیشترین مقدار بارندگی ها به ترتیب در آستارا، امامزاده اسحاق شفت و املش با ۷۸.۳، ۷۲.۵ و ۵۳.۸ میلیمتر گزارش شده است.

به گزارش خوبان خبر ؛ محمد دادرس  آسمان گیلان را ابری و مه آلود همراه با بارندگی و بارش برف و کولاک در ارتفاعات و دامنه ها دانست و اظهار کرد: هم اکنون ایستگاه اسب وونی با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ارتفاعات تالش به ۳ درجه زیر صفر رسیده است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین ۳۱ میلیمتر باران در پهنه استان باریده؛ همچنین بیشترین مقدار بارندگی ها به ترتیب در آستارا، امامزاده اسحاق شفت و املش با ۷۸.۳، ۷۲.۵ و ۵۳.۸ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: ارتفاعات، دامنه ها و برخی مناطق جلگه ای استان نیز طی این مدت سفید پوش شده اند و لذا بیشترین ارتفاع برف در شهرستان آستارا(غرب استان) به ۱۰۰ سانتیمتر و در محور اسالم به خلخال به بیش از ۵۰ سانتی متر رسیده است.

دادرس با بیان اینکه تمرکز بارش این سامانه در مناطق غربی استان و دارای سه کانون مشخص بوده است، گفت: کانون اول در شهرستان آستارا، کانون دوم در منطقه املش و کانون سوم در منطقه شفت است.

وی ادامه داد: بارش ها منطبق بر مناطق جلگه ای و کوهپایه ای بوده و مناطق جنوبی استان از بارش این موج بهره ای نبرده اند که نکته قابل توجه ماهیت بارشی این سامانه است. در واقع این سامانه موجب بارش برف در تمامی مناطق کوهستانی استان گیلان به ویژه مناطق غربی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیشینه تمرکز عمق برف این سامانه را در شهر آستارا با ارتفاع ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر دانست و تصریح کرد: ارتفاع برف در اسب وونی به ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت توده هوای بارشی و سرد طی امروز در منطقه دانست و تاکید کرد: شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و بارش برف و کولاک در ارتفاعات و دامنه ها و بارش مخلوط برف و باران در برخی مناطق مستعد جلگه ای و رعد و برق و تگرگ فراهم است.

دادرس با بیان اینکه از فردا تا چهارشنبه شاهد کاهش ابر و افزایش نسبی دما خواهیم بود، گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود؛ البته از اواخر وقت فردا تا صبح سه شنبه در ارتفاعات و دامنه ها شاهد یخبندان خواهیم بود.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads