کد خبر: 234179 - تاریخ: چهارشنبه، 8 نوامبر 2023 - 12:36

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ؛

آزادسازی بیش از ۴۸ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی گیلان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از آزادسازی بیش از ۴۸ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ سهیل توکلی از شناسایی حدود ۱۳۰۰ تغییر کاربری غیر مجاز در شش ماهه اول سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: این رقم در سال گذشته هزار و ۱۳۸ مورد بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است و همچنین افزایش مساحت اراضی شناسایی شده نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم ۴ درصد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در شش ماه اول امسال مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با همکاری مأموران انتظامی در راستای اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۵۵ اخطار و توقف عملیات در استان توسط پلیس صورت گرفته که این رقم در سال گذشته ۲۳ مورد بوده و آمارها افزایش ۱۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بیان کرد: این تبصره به قلع و قمع بنا و بازگشت وضعیت زمین به حالت اولیه اشاره دارد و در این راستا در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱۲ مورد توسط سازمان جهاد کشاورزی گیلان صورت پذیرفته در حالی که این عدد در سال گذشته ۲۶ مورد بوده و آمارها افزایش ۳۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی ادامه داد: ۶۳ مورد اجرای احکام قطعی قضائی در ۶ ماهه اول امسال اتفاق افتاده و این رقم در شش ماهه اول سال گذشته معادل ۱۵ مورد بوده و رشد ۳۲۰ درصدی را شاهد بوده و افزایش ۶۷۲ درصدی مساحت اراضی را از طریق احکام قطعی قضائی شاهد بودیم.

وی همچنین اضافه کرد: در مجموع در شش ماهه اول سال جاری میزان اراضی آزاد شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و همچنین اجرای احکام قطعی قضائی بیش از ۴۸ هزار متر مربع بوده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی جامعه به خطر خواهد افتاد، گفت: از مردم می‌خواهیم در حفظ اراضی کشاورزی کوشا باشند و قبل از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استعلام‌های لازم را جهت جلوگیری از عواقب قانونی اخذ کنند.

توکلی با اشاره به همکاری و مشارکت مردم در حفظ و نگهداری از اراضی کشاورزی بیان کرد: ساکنان استان گیلان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads