کد خبر: 23345 - تاریخ: جمعه، 19 آوریل 2013 - 01:39

مهران احمدی در مصاحبه با خوبان خبر؛

ورزش قهرمانی و همگانی مکمل یکدیگرند.

خوبان خبر: رئیس اداره ورزش و جوانان خمام اظهار داشت: بردن مسابقات ورزشی به نقاط دور خمام مثل فتاتو، گورابجیرصحرا، دهنه سر شیجان، کلاچاه دوم و مناطق دیگر به جهت رشد یکسان ورزش در خمام از برنامه های این اداره بوده است که ماحصل آن ظهور تیم هایی مثل مصردشت، جیرسرباقرخاله و لله کا که شاید در گذشته چندان اسمی نداشتند و یا لااقل در سطح اول ورزش نبوده اند، از جمله ی فعالیت های صورت گرفته بوده است.

به گزارش خوبان: ورزش خمام در سال های اخیر رشد و توسعه ی خوبی را داشته و توانسته است در میادین مختلف موفق عمل نماید، خبرنگار ما در مصاحبه ای از مهران احمدی رئیس اداره ورزش و جوانان خمام به بررسی کم و کیف مقوله ی ورزش در خمام پرداخته است.
خوبان خبر: در طول مدیریت شما عمده فعالیت های صورت گرفته در بخش خمام چه بوده است؟
در ابتدای ورود اینجانب به خمام چهارده هیئت ورزشی فعال بودند، لذا به منظور رشد و گسترش ورزش و توجه به همگانی کردن ورزش، راه اندازی رشته های جدید ورزشی جهت حضور حداکثری جوانان در ورزش از هدف های اولیه اینجانب بوده است تا با افزایش تعداد حضور جوانان در ورزش، زمینه شناسایی استعدادهای بالقوه برای رشته های مختلف ورزشی، فراهم آید تا از این طریق بتوان گام های موثری برای ورزش قهرمانی برداشت. چون توسعه ورزش همگانی در ورزش قهرمانی نیز موثر خواهد بود و ورزش قهرمانی هم انگیزه ای برای پرداختن به امر ورزش می باشد. لذا در این راستا از زمان حضورم در خمام تعداد 20 هیئت ورزشی را در بخش راه اندازی نمودم و در این مسیر ، رشته های ورزشی گذشته را هم از یاد نبردم. اما در رشته های جدید که طول عمر آن ها کمتر از سه سال می باشد، در حال جذب نیرو و آماده سازی جهت گام نهادن در مسیر ورزش قهرمانی هستیم.

خوبان خبر: ورزش خمام در سال 1391 را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به این که امکانات و اعتبارات در حدی که انتظار داشتیم نبود، شرایط خوبی را در خمام داشتیم که ورزشکاران خمام توانستند در مسابقات بین المللی ، آسیایی و استانی موفق عمل نمایند و هم چنین توانستیم برخی هیئت ها که فعال نبودند را در سال 1391 فعال کنیم که این هیئت ها ان شاالله در سال های آینده در حوزه قهرمانی بتوانند فعالیت های بیش تری داشته باشند و در مسابقات استانی و شهرستانی حضور داشته باشند.

1

خوبان خبر: عمده اهدافی که اداره ورزش و جوانان  خمام در سال 1391 دنبال می کرده چه بوده است؟

توجه به ورزش همگانی همیشه مورد نظر ما بوده است. چون اعتقاد داریم اگر ورزش بخواهد در سطح شهر یا منطقه جا بیفتد ما می توانیم مردم بیش تری را به سمت ورزش جلب کنیم که این موضوع شناسایی استعدادها را برایمان راحت تر می کند و می توانیم به هدفمان که قهرمانی و ایجاد شور و شعف در سطح جامعه است برسیم. ضمن این که در رشته های ورزشی که مسیر قهرمانی را پیدا کرده اند، سعی می کنیم از طریق جذب امکانات و اعتبارات و مربی زبده تر، جایگاهشان را در سطح استان و کشور ارتقا دهیم و از این طریق بتوانیم شرایط خوبی را برای ورزش خمام مهیا نماییم.
خوبان خبر: تا چه میزان توانسته اید به اهداف خود دست یابید؟
حس می کنم با توجه به اعتبارات و امکانات، هیئت های ما در سال 1391 هیئت های خوب و موفقی بودند. ورزشکاران ما در کشتی، آمادگی جسمانی، والیبال ، ووشو، پرس سینه و جودو در سطح استان، خوش درخشیدند. کاراته ما در سطح آسیا خوش درخشید و در فوتبال بانوان خانم سارا قمی، توانستند نماینده ی شایسته ای از خمام در تیم فوتسال بانوان باشند.
در رشته ی شطرنج نیز در استان جایگاه خوبی داریم. به نظر من از جمیع جهات و از هر دو بعد قهرمانی و همگانی، ورزش خمام توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند و این تنها نظر من نیست و نظر اکثر کارشناسان است که معتقدند ورزش خمام نسبت به سایر شهرستان های استان گیلان، موافق تر عمل نموده است.
خوبان خبر: با توجه به اعتبارات و بودجه پیش روی خود چه جایگاهی را برای ورزش خمام در سال 1392 پیش بینی می کنید؟
اگر حتی 50% امکانات و اعتبارات مورد نیاز ما تامین شود، از سال 1391 هم موفق تر خواهیم بود و می توانیم میزبانی های بیشتری را در سطح استان بگیریم. حتی دنبال این هستیم که در برخی رشته ها مثل پرس سینه، مسابقات کشوری را برگزار نماییم. در نتیجه تمام هم و غم ما بحث بودجه است والا از لحاظ مربی و ورزشکار خمام در صطح مطلوبی قرار دارد.
خمام در رشته های کاراته و فوتسال جایگاه مطلوبی دارد. لذا ما سعی می کنیم به سایر رشته ها توجه بیشتری داشته باشیم و آن ها را برای مسابقات استانی و کشوری آماده نماییم.
خوبان خبر: اداره ورزش و جوانان خمام در سال 1391 در زمینه ی امکانات و تجهیزات ورزشی برای هیئت ها چه اقداماتی را صورت داده است؟
متاسفانه در سال 91 به لحاظ کمبود بودجه اقدامات خاصی صورت نگرفت. اما در سال 1392 در زمینه ی تجهیزات و تعمیرات اماکن ورزشی قول هایی داده شده که ان شاالله تامین شود.
خوبان خبر: هدف گذاری شما بیشتر بر روی ورزش قهرمانی بوده یا همگانی؟
هدف اصلی این است که دنبال ورزش قهرمانی باشیم. اما ورزش همگانی را از این جهت دنبال می کنیم که بتوانیم حضور آحاد مختلف مردم را داشته باشیم چون در این زمینه بحث سن مطرح نیست. زیرا اگر بخواهیم تنها بر روی ورزش قهرمانی زوم کنیم، یک عده از مردم به لحاظ شرایط سنی همواره از ورزش دور می مانند. در واقع ما ورزش قهرمانی و همگانی را مکمل هم می دانیم و بودن آن ها را در کنار همدیگر لازم است . اما هدف اصلی ما این است که ورزش قهرمانی را در هیئت های ورزشی خمام تقویت کنیم.
خوبان خبر: چه رویدادهای ورزشی مهمی را در سال 1392 برای بخش خمام پیش بینی می کنید؟
اگر فرصت و امکانات اجازه دهد، میزبان استانی در چند رشته ی ورزشی خواهیم بود. اولین میزبانی هم مربوط به مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان که اواسط اردیبهشت ماه در خمام برگزار خواهد شد. در حال رایزنی هستیم که در سال جاری در رشته ی پرس سینه میزبانی یکی از مسابقات را بر عهده گیریم. هم چنین هیئت هایی که تمایل داشته باشند، سعی می کنیم برای آن ها میزبانی استانی را بگیریم. مراسم تجلیل از پیشکسوتان خمامی را نیز در صورت وجود امکانات و بودجه خواهیم داشت. هم چنین در صورتی که شرایط فراهم گردد، جلسه ای صمیمی با روسای هیئت های ورزشی استان و شهرستان رشت با حضور مسئولین خمام خواهیم داشت.
خوبان خبر: در حال حاضر با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید؟
از جمله مشکلات، کمبود امکانات و اعتبارات و تجهیزات ورزشی با توجه به تعداد مسابقات برگزار شده و نداشتن یک استادیوم ورزشی فوتبال و سالن پهلوانی و زورخانه ای و سالن کشتی ورزشی می باشد.
خوبان خبر: در طول مدیریت شما بهترین عنوان ورزشی که کسب نموده اید چه بوده است؟
بهترین نتایج هیئت های ورزشی، که در دو سه سال اخیر به دست آمده، از سوی آقای امیدرضا پوررمضان علی در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا ، خانم سارا قمی اولین بانوی ملی پوش فوتبال جمهوری اسلامی ایران، سعید عباسی نفر سوم آسیا در کاراته و یاسین نوری عضو تیم ملی قایقرانی جمهوری اسلامی ایران و ده ها مقام در رشته های کاراته، تکواندو، پرس سینه در سطح مسابقات بین المللی و کشوری ، کسب مقام سومی تیم طناب کشی خمام در مسابقات کشوری ، حضور فوتبالیست های خمام در تیم های لیگ برتری و دسته اول کشور، کسب مقام قهرمانی جودو در مسابقات استانی، و قهرمانی تیم آمادگی جسمانی در مسابقات قهرمانی بخش های تابعه، کسب مقام تیمی تیم کشتی خمام برای اولین بار و کسب مقام قهرمانی تیم والیبال خمام در مسابقات انتخابی بخش های تابعه و در نهایت صعود اعضای تیم کوهنوردی خمام به قله دماوند و آرارات ترکیه از جمله این ها می باشد.
خوبان خبر: تا چه حد توانسته اید در گسترش ورزش در خمام موفق عمل کنید؟
بردن مسابقات ورزشی به نقاط دور خمام مثل فتاتو، گورابجیرصحرا، دهنه سر شیجان، کلاچاه دوم و مناطق دیگر به جهت رشد یکسان ورزش در خمام از برنامه های این اداره بوده است که ماحصل آن ظهور تیم هایی مثل مصردشت، جیرسرباقرخاله و لله کا که شاید در گذشته چندان اسمی نداشتند و یا لااقل در سطح اول ورزش نبوده اند، از جمله ی فعالیت های صورت گرفته بوده است.
و کلام آخر…
در انتها نیز از شما که به مقوله ورزش در خمام توجه دارید تشکر می نماییم.

انتهای پیام/50


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads