کد خبر: 233265 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 اکتبر 2023 - 18:30

رئیس حوزه هنری گیلان مطرح کرد؛

چهره استان از هویت واقعی گیلان فاصله دارد

رئیس حوزه هنری گیلان با انتقاد از گمنامی گوهرشاد گیلان گفت: مدیریت فرهنگی در استان نسل‌های جدید را با هویت واقعی استان گیلان آشنا نکرده است.

به گزارش خوبان، رسول منفرد ظهر سه شنبه در نشست خبری اجلاس پیر غلامان حسینی در گیلان اظهار کرد: هویت دینی در گیلان ریشه دار است اما این هویت در چهره استان هویدا نیست.

وی با اشاره به مفاخر دینی گیلان در دوران مختلف تاریخی افزود: هویت دینی گیلان به یوحنای دیلمی از حواریون حضرت مسیح و اولین شهید ایرانی صدر اسلام و دو شهید دیلمی واقعه کربلا بر می‌گردد.

رئیس حوزه هنری گیلان با بیان اینکه بیشتر مردم با مفاخر دینی و علمی استان غریبه هستند، گفت: عدم پرداختن درست، اصولی و ریشه‌ای به شاخص‌های هویتی گیلان ضعف بزرگ ماست.

منفرد با بیان اینکه اجلاس پیر غلامان حسینی فرصت ارزشمندی برای معرفی گیلان است، اضافه کرد: تبیین داشته‌های هویتی، فرهنگی و دینی گیلان به پیر غلامان ملی و بین المللی ضرورت دارد.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری و بهره برداری اصولی از اجلاس بیستم در گیلان افزود: اگر بی قراری و دغدغه مندی ما برای معرفی پیشینه‌های هویتی گیلان در فردای بعد از اجلاس پیر غلامان حسینی بیشتر شد پس عملکردمان مثبت و اثربخش بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با انتقاد از گمنامی گوهرشاد این استان بیان کرد: گوهرشاد گیلان برای دو قرن ماقبل گوهرشاد خراسان است اما هیچ اسم و رسمی از آن در دست نیست.

منفرد با بیان اینکه گیلان در یک سال اخیر تحت هجوم مضاعف بیگانگان قرار گرفته است، گفت: اگر جای معرفی هویت دینی و ملی گیلان خالی بماند با فرهنگ‌های کاذب غربی پُر خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای معرفی جایگاه هویتی گیلان متمرکز شویم، افزود: گیلان نیازمند بازخوانی جدی در بخش شاخص‌های هویتی است.

رئیس حوزه هنری گیلان با اشاره به برگزاری همایش شعر آئینی در اجلاس بیستم، بیان کرد: همایش شعر آئینی گیلان مردمی است.

منفرد ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان شعر آئینی از جمله استاد جلیل واقع طلب، معرفی نسل جوان و رویش‌های این حوزه و بازخوانی ظرفیت‌های شعر آئینی بخشی از برنامه‌های این همایش است.

انتهای پیام/۵۵۵

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads