کد خبر: 231865 - تاریخ: پنج‌شنبه، 10 آگوست 2023 - 21:12

فرماندار خمام خبر داد؛

اعتبارات خمام نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است

جوشن با بیان اینکه امسال رشد خوبی را شاهد هستیم، افزود: حدود ۵۷ درصد رشد داشتیم و این اعتبارات به ۳۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و مسولان ادارات تلاش کنند اعتبارات اختصاصی را در مهلت قانونی جهت رفع مشکلات شهرستان هزینه کنند.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسفندیار جوشن امروز در جلسه شورای اداری و برنامه ‌ریزی این شهرستان اظهار کرد: در هفته دولت سال گذشته ۵۴ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان در شهرستان داشتیم.

جوشن با بیان اینکه امسال رشد خوبی را شاهد هستیم، افزود: حدود ۵۷ درصد رشد داشتیم و این اعتبارات به ۳۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و مسولان ادارات تلاش کنند اعتبارات اختصاصی را در مهلت قانونی جهت رفع مشکلات شهرستان هزینه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه خمام یک شهرستان تازه تاسیس است نیاز داریم تا مسئولین با جدیت بیشتری تلاش کرده و بتوانیم اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه ها را جذب و در سرفصل‌های مربوطه هزینه و در راستای رفع مشکلات شهرستان گام برداریم.

فرماندار شهرستان خمام تصریح کرد: مسولان تلاش کنند تا اعتبارات تعمیرات با اولویت مناسب سازی ورودی ادارات باشد که افراد توانخواه و کم توان حرکتی بتوانند به راحتی در این اماکن تردد کنند ضمن اینکه تکریم ارباب رجوع درخواست همیشگی ما است.

وی با اشاره با بیان اینکه همه مسوولان با عزم جدی در راستای امیدآفرینی تلاش کنند و عملکردهایی که انجام می شود به سمع و نظر مردم برسد، افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه اشتغال زایی، رفع ضعف ولتاژ برق، لایروبی، مخابرات، آب و برق شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفت.

جوشن با اشاره به اینکه مردم ولی نعمتان ما هستند، تصریح کرد: همه اقدامات باید در راستای تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت انتخابات باشد و با توجه به اینکه پیش ثبت نام انتخابات آغاز شده باید بیشتر دقت کنیم تا شائبه به وجود نیاید که دستگاه دولتی و از امکانات دولتی برای کاندیدای خاصی بهره‌برداری می‌کند.

تا دیر نشده؛ معضل زباله‌های خواچکین را حل کنید

همچنین در این جلسه محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در انجام پروژه‌ها انحراف ایجاد نشود و هزینه کردها در حوزه هایی باشد که مردم در آن زمینه ها بیشتر درخواست رفع مشکل دارند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در بحث فروش برنج گفت: نهایت قیمتی که مصوب شده تا ۷۰ هزار تومان برای برنج کیفی است که بیشتر از آن هم در خمام و رشت نمی‌خرند.

  احمدی با تاکید بر اینکه شالیکاران مشکلات خود را به مسولان انعکاس دهند، تصریح کرد: دولت کار کشاورزان را دشوار کرد و باید جبران کند. افرادی که با ارز دولتی برنج خریدند با آن ارز بیایند برنج کشاورزان را بخرند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک مدیر باید خلاقیت داشته و اولویت ها را مد نظر قرار دهد، تاکید کرد: گاهی می توان با بودجه کم، حرکت بزرگی انجام داد.

احمدی با انتقاد از وضعیت زباله ها در خواچکین گفت: یک مشکل بزرگ در خواچکین در حال رخ دادن است قبلا برای زباله آن منطقه پیمانکار پیدا کردیم که این مشکل را حل کنند ولی گفتند که مشکل خواچکین حل شده در حالی که هفته پیش که به آنجا رفته بودم وضعیت آن منطقه نامطلوب است.

 وی با تاکید بر اینکه پیگیر بهداشت و سلامت مردم هستیم، افزود: دنبال زباله سوز بروید زیرا شیرابه‌های آن مستقیم وارد زمین های کشاورزی می‌شود.

برای قیمت خرید برنج از شالیکاران چاره‌اندیشی شود

در ادامه این جلسه نیز سید علی آقازاده، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید تلاش کنیم به شکل میدانی مسئولان کشوری را به خمام دعوت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در انجام امور به ویژه در حل مشکلات از تک روی پرهیز کنیم، افزود: یکی از اولویت های مهم در حل مشکلات خمام آب شرب روستایی باشد که با پیگیری های صورت گرفته تا کنون در این منطقه ۳۲ روستا تحت پوشش شبکه هستند و همچنان به دنبال تکمیل شبکه سازی هستیم.

آقازاده با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از ۱۷۰۰ روستا را در استان تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی قرار گرفتند، گفت: باید بتوانیم همه روستاها را از شبکه آب بهداشتی برخوردار کنیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس به پیگیری حل مشکلات تلفن ثابت و سیار در مناطق روستایی اشاره و افزود: تلاش شود ظرفیت کابل‌های خود نگهدار را افزایش دهیم.

آقازاده با بیان اینکه جهش بزرگی داشتیم و ظرفیت کابلی را که یکی از آسیب پذیرترین نقاط در استان گیلان است به ۵۰ درصد رسیده، گفت: باید نقاط ضعف باقی مانده در این حوزه را برطرف کنیم.

 نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیمت خرید برنج امسال از سال گذشته کمتر است و این در حالی است که هزینه های تولید زیاد بود و طی این چند روز باقی مانده که کشاورزان باید عمده برنج خود را بفروشند، چاره اندیشی شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/۵۲۲۲۱۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads