کد خبر: 227151 - تاریخ: یکشنبه، 27 نوامبر 2022 - 17:17

صدور مجوز فعالیت برای بیش از ۲ هزار خانه مسافر در گیلان

صدور مجوز فعالیت خانه مسافر‌ها به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان واگذار شد.

به گزارش خوبان ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه از این پس صدور مجوز خانه مسافر‌ها به این اداره کل واگذار شده است افزود: با واگذاری صدور مجوز خانه مسافر به این اداره کل، روند دریافت مجوز برای این مکان‌های اقامتی در استان تسهیل شده است.
ولی جهانی گفت: تا کنون ۲هزار و ۶۵۰ خانه مسافر در گیلان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون هزار خانه مسافر غیر مجاز در گیلان شناسایی شده است افزود: خانه مسافر‌ها از واحد‌های اقامتی مهم در روز‌های اوج سفر در گیلان است که بی توجهی به مجوز این مکان‌های اقامتی، احتمال بروز گردشگری ناامن را افزایش می‌دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: پیش از این مجوز‌های خانه مسافر‌ها را شرکت‌های مجری صادر می‌کردند، اما اینک واسطه‌ها حذف و صدور مجوز به این اداره کل و نمایندگی‌های آن در شهرستان‌های استان محول شده است.
ولی جهانی افزود: این تصمیم طبق بخشنامه ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرایی شده و عملا واسطه‌ها در این فرآیند حذف شده اند.
هم اکنون ۳ هزار و ۴۸۳ واحد تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع سرگرمی و تفریحی، اقامتگاه سنتی، واحد بین راهی و مجتمع گردشگری در گیلان فعال است و بیش از ۱۲ هزار نفر در حوزه گردشگری استان مشغول بکارند.

انتهای پیام/۵۸۸

 
 
کپی لینک
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads