کد خبر: 223376 - تاریخ: دوشنبه، 27 ژوئن 2022 - 14:29

بخشدار مرکزی خمام خبر داد؛

ایستگاه پمپاژ آب روستا تیسیه بعد از چهارسال وارد مدار شد

بخشدار مرکزی خمام با بیان اینکه با توجه به فضل زراعی سخت و کم آبی که در حال تجربه هستیم، گفت: امکان بهره‌مندی این زمین‌های زراعی از آب تقریبا شاید در برخی ساعات در مرحله خشکسالی و آسیب جدی بودند که به ۲۰۰ هکتار در تسیه هم می‌رسیدند.

به گزارش خوبان خبر ؛  عصمت محمد دوست امروز در حاشیه بازدید مزارع روستای تیسیه در گفت‌وگو با ما با بیان اینکه هفت هزار و ۶۸۳ هکتار در بخش مرکزی زیر کشت رفتند، اظهار کرد: بر اساس تغییر زراعی برای کشت، تقریباً این تغییر به پایان رسیده، پمپاژهای بهش مرکزی قریب به اتفاق با هماهنگی و پیگیری‌ها از سمت بخشداری مرکزی، دهیاران و شوراها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از پمپاژها به دلیل هزینه و عدم در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات به بهره‌برداری نرسید، افزود: این امر در روستای تسیه رخ داد و شامل مزارعی می‌شد که تقریبا زهکش آب خور بودند.

بخشدار مرکزی خمام با بیان اینکه با توجه به فضل زراعی سخت و کم آبی که در حال تجربه هستیم، گفت: امکان بهره‌مندی این زمین‌های زراعی از آب تقریبا شاید در برخی ساعات در مرحله خشکسالی و آسیب جدی بودند که به ۲۰۰ هکتار در تسیه هم می‌رسیدند.

محمد دوست با بیان اینکه هماهنگی برای دریافت تجهیزات در اسفند ماه با پیگیری های بسیار شورای روستا و دهیار تیسیه انجام شد، تصریح کرد: بر اساس گزارشی که به فرماندار رسید و بازدید میدانی مسؤولان از روستا، خطر جدی بود و خبر به استاندار رسید و دستور پیگیری ویژه از سوی استاندار داده شد و در عصر پنج‌شنبه همکاران آب منطقه‌ای مستقر شدند و میراب‌های شهرستان برای بهره برداری از این پمپاژ با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ دیروز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه بنیان اصلی پمپاژ چهار سال پیش انجام شد، گفت: در حال حاضر یکی دیگر از روستاهاکه ممکن است در معرض خطر جدی باشد روستای کلاچاه اول است و در برخی نقاط این مشکل وجود دارد اما اکنون به دلیل افزایش دبی آب، آبیاری شده اما امیدواریم در دور بعد که نوبت شهرستان خمام است با همین افزایش دبی شالیزارهای خمام نجات پیدا می‌کند اما کاهش دبی منجر به خسارات فراوانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads