کد خبر: 219775 - تاریخ: یکشنبه، 20 فوریه 2022 - 10:06

مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

۲۰۰ هزار نفر در استان گیلان فاقد بیمه هستند

محمدی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر در استان گیلان فاقد بیمه هستند گفت: در چند روز گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر از این افراد در گیلان شناسایی و بیمه نزدیک به دو هزار نفر برقرار شد.

به گزارش خوبان، جمشید محمدی در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: نیمی از جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد هشت هزار و ۴۴۶ نفر از بیمه روستایی و ۱۵۵ هزار نفر از بیمه همگانی استفاده می‌کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در مورد اینکه چه کسانی می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند عنوان کرد: در طرح پوشش بیمه سلامت که روند آن را از چند روز قبل با همکاری و همراهی خوب بسیج و سپاه شروع کردیم افرادی که فاقد هرگونه بیمه هستند، می‌توانند به شکل رایگان در این طرح شرکت کرده و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند‌ شوند.

محمدی با بیان اینکه در طرح پوشش بیمه سلامت نقاط کم برخوردار و حاشیه شهرها در اولویت قرار دارند تصریح کرد: طبق جامعه هدفی که ما به شکل احتمالی برآورد کردیم حدود ۲۰۰ هزار نفر در استان گیلان فاقد هرگونه بیمه هستند به بیان دیگر پیش بینی می‌کنیم این تعداد افراد یا اصلا بیمه نشدند و یا تحت پوشش بیمه روستایی بودند و بیمه خود را تمدید نکردند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ تیم از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان گیلان برای اجرای طرح پوشش بیمه سلامت و شناسایی افراد مشمول سازماندهی شده‌اند اذعان کرد: در چند روزی که از اجرای این طرح گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر از این افراد شناسایی شدند که بیمه نزدیک به ۲ هزار نفر برقرار و یا تمدید شد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان را از جمله نهادهایی که پیگیر اجرای طرح پوشش بیمه سلامت هستند خواند و ابراز داشت: امیدواریم با پیشبرد این طرح تا پایان سال اقدامات به گونه‌ای پیش برود که هیچ گیلانی را فاقد پوشش بیمه نداشته باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه تعرفه بیمه روستایی و همگانی رایگان است اظهار داشت: بیمه کارکنان دولت و بیمه ایرانیان از دیگر بیمه‌های سازمان بیمه سلامت محسوب می‌شود که در این بیمه‌ها بخشی را خود فرد و بخشی را دولت پرداخت می‌کند همچنین بیمه همگانی برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و بیمه روستایی برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

وی در تشریح نحوه محاسبه هزینه‌های دارویی و بستری در بیمه سلامت هم مواردی را بیان داشت و اضافه کرد: بیمه پایه ۷۰ درصد خدمات سرپایی شامل داروخانه، آزمایشگاه و تصویربرداری و ۹۰ درصد هزینه‌های بخش درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد، بنابراین کسانی که بیمه همگانی هستند در اولویت استفاده از خدمات بخش دولتی قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان یکی از اقدامات این نهاد را اجرای طرح نسخه الکترونیکی و مشارکت در حذف دفترچه‌های کاغذی اعلام و خاطرنشان کرد: اجرای نسخ الکترونیک، تمدید سیستماتیک اعتبار بیمه‌ها و همه این موارد کمک کرد تا ما بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را در مراجعات مردمی و در اوج شیوع ویروس کرونا رعایت کنیم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads