کد خبر: 21632 - تاریخ: یکشنبه، 24 مارس 2013 - 10:23

حجت الاسلام عاشوری: دشمنی آمریکا با ایران، نفرت ملت های مسلمان نسبت به آنان را افزایش می دهد.

خوبان خبر: حجت الاسلام عاشوری با اشاره به درپیش بودن ایام فاطمیه گفتند: شيعيان حداقل همان حالتي را که در غم نزديکترين بستگان خود از حزن و اندوه و ناراحتي دارند، در اين ايام نيز همان حالت را به خود بگيرند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام، روز گذشته، به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه ی خمام، در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

ایشان در ابتدای خطبه ی اول، با اشاره به آغاز سال نو شمسی، به نو شدن انسان همنوا با طبیعت اشاره کردند و افزودند: درختان با وجود اينکه همه دارايي خود را از دست داده اند ، بار ديگر شکوفه زده و همه اندوه گذشته را فراموش کردند. انسانها هم بايد آنچه از عزت و آبرو و احترام و اموالي که در گذشته از دست داده اند را فراموش کنند و بار ديگر پيوندها را برقرار سازند.

حجت الاسلام عاشوری  در خطبه ی دوم با اشاره به پیام نوروزی امسال مقام معظم رهبری، سخت گيري دشمنان در طول سال 91 را موجب ورزيدگي ملّت ايران و پيروزي هايش در ميدانهاي  مختلف دانستند و اضافه کردند: آنها همة توان خود را بکار گرفته بودند که در عرصة اقتصاد، ملّت ايران را فلج کنند، ولي نتوانستند. گرچه زحمتهايي ايجاد کردند. ولي حرکت مجموعه نظام و مردم، همچنان رو به جلو بوده است. در عرصه سياست هم مي خواستند ملّت ايران را منزوي کنند يا دچار ترديد سازند، ولي آنچه که در عمل اتفاق افتاد درست در جهت عکس خواسته هاي آنان بود و آنچه که لازمة حماسة شور شعور بود از سوي مردم نشان داده شد.

خطیب جمعه خمام در ادامه با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین ماه در حرم مطهر امام رضا (ع) ، راه حل رابطه با امریکا را از دیدگاه حضرت آقا، دست کشیدن از دشمنی با ملت ایران دانستند.

ایشان دشمنی آمریکا با ایران را همچون دونده ای دانستند که می خواهد پشت به خورشید بدود و همزمان بخواهد از سایه خودش جلو بزند و ادامه دادند: او هرقدر هم که تندتر بدود، هيچ فايده اي جز خستگي زيادتر برايش نخواهد داشت. چاره کارش اين است که جهت ايستادنش را عوض کند، يعني همين که رو به خورشيد بايستد، از سايه خودش جلوتر خواهد بود. چارة آمريکا هم همين است که با روي خوش به طرف ايران بايستد؛ آنگاه همة مشکلاتش در منطقه و جهان حل خواهد شد. والّا هرچه بيشتر با ايران اسلامي دشمني کند، نفرت ملّتهاي مسلمان از او بيشتر خواهد شد.

حجت الاسلام عاشوری به اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات خرداد 92 گفتند: در درجه اول به همة مردم توصيه نمودند که در پاي صندوقهاي رأي حاضر شوند، چون اين حضور مردم، مظهر آبروي جمهوري اسلامي در جهان است. در دنيا کساني هستند که اين اقدامات ما را مورد ارزيابي قرار مي دهند. حضور مردم، دشمن را نا اميد و امنيت را برقرار مي کند و در  استقلال و اقتصاد نيز تأثير مي گذارد. و در درجه دوم همه سليقه ها و جريانات سياسي معتقد به جمهوري اسلامي بايد در انتخابات شرکت کنند و اين هم حق آنهاست و هم تکليف آنها. فقط مخالفين نظام از انتخابات روگرداني مي کنند. در درجه سوم نيز اين رأي مردم است که تعيين کننده خواهد بود؛ لذا دقّت کنند که شخص اصلح را انتخاب نمايند.

امام جمعه خمام در انتهای خطبه هایشان با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، از شیعیان خواستند تا حداقل همان حالت حزنی را که در سوگ عزیزانشان دارند در این ایام داشته باشند و در این خصوص اعتراض نکنند چرا که:  ما با همين اعتقادات زنده ايم و آخرتمان نيز وابسته به همين عقايد است؛ پس بايد طبق عقيدة خود عمل کنيم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads