کد خبر: 215914 - تاریخ: یکشنبه، 26 سپتامبر 2021 - 10:57

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی برای احیای تالاب انزلی

استاندار گیلان گفت: انسان‌ها مهمترین عامل تغییر طبیعت هستند لذا احیای تالاب انزلی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی است.

به گزارش خوبان خبر ،  ارسلان زارع صبح یکشنبه در جلسه احیای تالاب انزلی با بیان اینکه این تالاب میراث طبیعی گیلان است که ارزش بالایی برای همگان دارد، اظهار کرد: در دهه‌های گذشته به سبب ورود و تجمع آلاینده‌ها، رسوبات و فاضلاب کیفیت مطلوب و ارزش زیستی تالاب به مرور کاهش یافته و کاهش تراز سطح آب متأثر از کاهش سطح آب دریای خزر وضعیتی نگران‌کننده را پدید آورده است.

استاندار گیلان تکیه بر برنامه‌ریزی اصولی و مطالعه علمی و نگاه کارشناسی را بهترین روش احیای تالاب انزلی دانست و بیان کرد: حاصل اقدامات کارشناسانه در چند سال اخیر منجر به تدوین برنامه هفت ساله برای احیای تالاب انزلی شد که در سال جاری اعتباراتی مناسب برای هر دستگاه تعیین شده که بیشتر آن از محل اعتبارات ملی است.

وی با تاکید بر تعیین و برگزاری جلسات زیرکمیته‌های هفت گانه کمیته مدیریت تالاب انزلی حداکثر تا یک هفته دیگر، افزود: انسان‌ها مهمترین عامل تغییر طبیعت هستند لذا احیای تالاب انزلی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت جوامع محلی است.

زارع با اشاره به رونمایی از طرح «سیپا» برای احیای تالاب انزلی، گفت: هر جامعه‌ای که با استفاده از جوامع محلی در راستای توسعه پایدار و رونق بخش کشاورزی گام برداشته، موفق تر بوده لذا در سال‌های اخیر تشکیل نهادهای مردمی حفاظت از محیط زیست افزایش یافته است.

استاندار گیلان با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت ذینفعان در احیای تالاب انزلی، عنوان کرد: ۳۵ روستا در ارتباط مستقیم با تالاب انزلی هستند و تمامی اقدامات مربوط به احیای این تالاب باید در یک راستا و موازی یکدیگر و با بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی ذینفع انجام شود.

وی اقدامات اجرایی اثربخش را امری مهم در احیای تالاب انزلی دانست و افزود: مبارزه با گیاه سنبل آبی یک پروژه نیست زیرا این گیاه در هر فرصتی رشد می‌کند و مبارزه با آن باید به طور مستمر انجام شود.

کد خبر 5313759
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads