کد خبر: 215653 - تاریخ: چهارشنبه، 22 سپتامبر 2021 - 19:05

در جلسه برخورد با ساخت‌وسازها و تغییر کاربری‌ها شهرستان خمام مطرح شد ؛

۲۲۸ پرونده قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز از سنوات گذشته دست نخورده مانده/روند دادرسی‌های قضایی کوتاه‌تر شود

بخشدار مرکزی خمام گفت: در حوزه روستایی برخلاف شهری در کاربری‌های مغایر بیشتر رأی‌ها منجر به قلع می‌شود اما مسئله مهم این است که ما ۲۲۸ پرونده قلع بنا از سنوات گذشته داریم که دریغ از یک اجرای قلع در حوزه روستایی که انجام نگرفت.

به گزارش خوبان خبر ؛ معاون فرمانداری شهرستان خمام ظهر امروز در جلسه برخورد با ساخت‌وسازها و تغییر کاربری‌ها با بیان اینکه استقرار منطقه آزاد و نزدیکی به رشت باعث اهمیت خمام می‌شود، اظهار کرد: این موارد موجب جذب گردشگر و نیز تمایل سرمایه گذاران برای حضور در این منطقه می‌شود.

رضا حیدری با اشاره به اینکه در آینده شاهد رشد جمعیت در شهرستان خمام خواهیم بود، افزود: اگر زیرساخت‌ها تقویت و آماده شوند، می‌توان با طرح و برنامه از این فرصت بهره برد.

وی با بیان اینکه شهرستان خمام پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه و اشتغال زایی دارد، گفت: در سال آینده در تلاشیم بودجه شهرستان افزایش یابد اما آنچه اهمیت بیشتری دارد داشت طرح و برنامه است.

۲۲۸ پرونده قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز از سنوات گذشته دست نخورده مانده

عصمت محمد دوست در جلسه برخورد با ساخت‌وسازها و تغییر کاربری‌های غیر مجاز با بیان اینکه دهیاری‌ها گزارش ساخت‌وسازها را به موقع ارائه نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی از مشکلات ساخت‌وسازهای غیر مجاز این است که دهیار عملا می‌تواند تنها تذکر دهنده باشد نه بازدارنده، و باید نیروی انتظامی برای مسائل این چنینی در کنار دهیار باشد تا در مراحل اولیه بتوانند از ساخت و ساز جلوگیری شود.

وی با اشاره به عدم همکاری با کمیسیون ۹۹ بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تقریباً ۵۸ مورد پرونده کمیسیون ۹۹ را برای بخشداری مرکزی ثبت شد و سه قلع و قمع نیز در خارج از طرح هادی داشتیم.

بخشدار مرکزی خمام با بیان اینکه جای همکاران قضایی و دادستان برای اجرای آرای کمیسیون ۹۹ در جلسه امروز خالی است، افزود: در حوزه روستایی برخلاف شهری در کاربری‌های مغایر بیشتر رأی‌ها منجر به قلع می‌شود اما مسئله مهم این است که ما ۲۲۸ پرونده قلع بنا از سنوات گذشته داریم که دریغ از یک اجرای قلع در حوزه روستایی که انجام نگرفت.

محمد دوست با اشاره به قرار گرفتن ۱۰ فقره مغازه در حریم راه در دهنه سر شیجان گفت: این مغازه‌ها علاوه بر اینکه حریم راه است حریم نهار هم هست اما دستگاه‌های متولی هیچ اقدامی برای تخریب نکرده‌اند با وجود اینکه رأی کمیسیون نیز بر قلع این مغازه‌ها بوده است.

وی عدم اجرای آرای و طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون ۹۹ را دلیل عدم ترس سازندگان غیر مجاز عنوان کرد و افزود: از ابتدای ورود در شهرستان متوجه نشدیم درجات و تعریف حریم‌های یک، دو، سه و چهار چه مبنایی دارد و متولی این امر چه ارگانی است.

روند دادرسی‌های قضایی کوتاه‌تر شود

رئیس جهاد کشاورزی خمام در ادامه این جلسه، اظهار کرد: از ۹۰ پرونده که اخلال در پرونده‌های مسکونی بودند و از سال ۹۹ در حال پیگیری بود بعد از استعلام از بنیاد مسکن، ۴۰ مورد از این پرونده‌ها مختومه شد.

مهدی رجبی با بیان اینکه ۶ مورد از پرونده‌های مسکونی تبصره ۲ ماده ۱۰ قرار گرفت، افزود: سه مورد نیز در سال گذشته تخریب و ۳۷ مورد نیز به محاکم قضایی معرفی شد و دادرسی آنها به طول انجامید.

وی با بیان اینکه چهار مورد از این پرونده‌ها در نوبت استعلام هستند، گفت: ۵۴ پرونده نیز برای سال ۱۴۰۰ است و هیچ کدام مختومه نشد، ۱۵ مورد فروردین به محاکم قضایی معرفی شد که در شرف انجام است.

رجبی با اشاره به معضلات ساخت‌وسازهای غیر مجاز در شهرستان خمام بیان کرد: بسیاری از متخلفان با آگاهی از عدم پیگیری و ورود جهاد کشاورزی به داخل محدوده طرح هادی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می‌کنند و علنی می‌گویند که می‌سازیم و در کمیسیون ماده ۹۹ و تبرعه می‌شویم.

رئیس جهاد کشاورزی خمام با اشاره به تحقیق، تطمیع و تحقیر وجهه جهاد کشاورزی توسط سازندگان غیر مجاز مسکن افزود: عدم گزارش به موقع توسط دهیاران یکی از مشکلات پیش روی ما است، مشکل دیگر نیز طولانی شدن روند دادرسی است که کار را سخت می‌کند، امیدوارم شعبه ویژه‌ای برای تخلفات کشاورزی تعبیه کنند تا کار زودتر راه بیفتد.

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads