کد خبر: 213966 - تاریخ: دوشنبه، 26 جولای 2021 - 13:03

گروه های سنی ۴۰ تا ۶۰ سال بیشترین افراد درگیر با کرونا در رشت

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۱۲۰ هزار دز واکسن در سطح شهرستان تزریق شده است، گفت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و نباید با تزریق واکسن نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی تفاوت باشیم.

به گزارش خوبان، علی فتح اللهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان رشت با اشاره به شرایط سختی کرونایی استان به ویژه این شهرستان، اظهار کرد: طی ۱۷ ماه گذشته بارها شاهد جهش‌های مختلف کرونا بودیم.

وی با بیان اینکه کرونا تمام فعالیت‌ها و روابط انسان‌های را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: برای مقابله و کنترل این ویروس نیازمند مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها هستیم.

فرماندار رشت در ادامه با تأکید بر لزوم در کنترل این ویروس هم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و هم رعایت جدی پروتکل‌های بسیار مهم و حائز اهمیت است، افزود: در این مدت کادر درمان و پرستاران و دستگاه‌های خدماتی نهایت تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به مردم انجام داده اند.

وی با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل‌های در سطح کشور به ویژه در استان گیلان، آن را یکی از عوامل اصلی اوج گیری دوباره کرونا عنوان و اضافه کرد: شهروندان باید با دقت و جدیت شیوه نامه‌ها و دستور العمل ها را رعایت کنند و در کنار آن نیز باید به روند واکسیناسیون سرعت بیشتر بدهیم.

فتح اللهی با بیان اینکه عدم مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌ها قطعاً شرایط را سخت‌تر خواهد کرد، گفت: واکسیناسیون زمانی شرایط را بهبود خواهد داد که ۷۰ درصد مردم را تحت پوشش قرار دارد که در حال حاضر این میزان ۱۳ درصد در سطح کشور است و تا آن زمان موظف به رعایت دستور العمل های بهداشتی هستیم.

تزریق ۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در رشت

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها به آغاز فعالیت‌های اقتصادی و بهبود شرایط نیز کمک خواهد کرد، ادامه داد: اگر اهتمام و مشارکت همگانی وجود نداشته باشد یقیناً با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

فرماندار رشت تأکید کرد: ادامه این روند علاوه بر افزایش مشکلات اقتصادی، هزینه‌های بهداشتی و درمانی را نیز افزایش داده و شرایط را برای همگان سخت خواهد کرد.

وی در ادامه به وضعیت شهرستان رشت اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند، گفت: گروه‌های سنی ۴۰ تا ۶۰ سال بیشترین درگیری با کرونا را دارند.

فتح اللهی با بیان اینکه بستری‌های روزانه از تعداد ۷۹ به ۱۱۹ نفر رسیده است، افزود: در زمینه واکسیناسیون نیز روزانه چهار هزار و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا در شهرستان رشت تزریق می‌شود.

وی به پیش بینی مراکز تزریق واکسن در مناطق مختلف رشت اشاره و اظهار کرد: پایگاه‌های خودرویی با استقبال خوبی مواجه شده که این پایگاه از دو به ۴ پایگاه افزایش پیدا می‌یابد.

فرماندار رشت افزود: در مجموع از ابتدای آغاز واکسیناسیون در شهرستان رشت تاکنون ۱۲۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

انتهای پیام/۱۲
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads