کد خبر: 213946 - تاریخ: یکشنبه، 25 جولای 2021 - 09:18

روی خوش کشاورزان گیلانی به بیمه/ کشاورزان: بیمه، خسارت‌ها را واقعی‌تر ببیند

مسؤولان گیلان از افزایش سطح و تعداد بیمه‌گذاران محصولات کشاورزی در استان خبر داده و همچنین ابراز امیدواری کردند که این روند همچنان رو به رشد خواهد بود.

به گزارش خوبان، استان گیلان ازجمله مناطق مستعد کشاورزی است و سطح قابل‌توجهی از اراضی آن زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد و به‌نوعی کشاورزی اشتغال نخست گیلانیان به‌حساب می‌آید.

علیرغم توسعه علوم و فنون کشاورزی، افزایش دانش و آگاهی بهره‌برداران و افزایش کیفیت نهاده‌ها، همچنان کشاورزی گیلان با چالش‌ها و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مواجه بوده و سالانه خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد می‌شود.

خوشبختانه با توسعه صنعت بیمه، کشاورزان نیز از چتر حمایتی آن‌ها منتفع شده‌اند و سالانه بیمه خسارت‌هایی که در تعهداتشان باشد را تا حدودی جبران می‌کند.

عده‌ای از کشاورزان از اینکه محصولاتشان جز تعهدات بیمه‌ای هست بسیار خرسندند. آن‌ها به بارش باران سال گذشته اشاره می‌کنند و می‌گویند: اگر بیمه نبود، سال گذشته خرجشان با دخلشان نمی‌خواند و سرتاسر کشاورزی برای آن‌ها جز هزینه و رنج، چیز دیگری نبود.

شالی‌کاران مدعی هستند، بیمه کشاورزی آن‌ها و محصولاتشان را بیمه کرده و اطمینان را برای آن‌ها به ارمغان آورده است.

اما در کنار برخی از شالی‌کاران گیلانی، عده‌ای نیز معترض بوده و خواهان توجه شرکت‌های بیمه ازجمله بیمه کشاورزی نسبت به آن‌ها و دسترنج‌هایشان هستند.

تعدادی از شالی‌کاران گیلانی که در سال گذشته در اثر بارش‌های باران خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر آن‌ها وارد آمد، به فارس گفته‌اند: بیمه برخلاف انتظاراتشان خسارت‌های جبران‌ناپذیر آن‌ها را تا حدی جبران کرده درحالی‌که انتظار داشتند بیمه بیشتر به آن‌ها توجه کند و خسارت‌های وارده را نیز واقعی‌تر ببیند.

عبداللهی فر، کارشناس ارشد بیمه بانک کشاورزی گیلان گفته فروش بیمه‌نامه محصولات کشاورزی برای محصولات دام، زنبورعسل و آبزیان سرد آبی در ۲۹ شعب اصلی بانک کشاورزی و ۲۰ نمایندگی بیمه کشاورزی استان بدون وقفه درحالی‌که انجام است.

 

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز گفته که در سال زراعی جدید، ۴۸ هزار و ۶۸۸ نفر بیمه‌گذار بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی خود را بیمه کرده‌اند.

به گفته وی ازنظر سطح پنج درصد و به لحاظ تعداد بیمه‌گذار نیز هفت درصد نسبت به سال زراعی گذشته در گیلان افزایش مشاهده می‌شود.

افزایش اقبال عمومی کشاورزان به بیمه و اعتماد آن‌ها به فعالان آن نشان می‌دهد بیمه نسبت به سال‌های گذشته توانسته سقف تعهدات خود را افزایش داده و خسارت‌های وارده را بهتر ببیند.

کشاورزان زمانی اعتماد و اطمینانشان به صنعت بیمه افزایش پیدا می‌کند که انتظاراتشان محقق شود و خسارت‌های وارده به آن‌ها در بلایایی طبیعی و غیرمترقبه واقعی‌تر دیده شود.

البته با توجه به حذف ۹ درصد ارزش‌افزوده بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ابراز امیدواری کرده تا شاهد افزایش بیمه بیش از ۷۰ درصد در گیلان باشیم.

تحقق افزایش بیمه محصولات کشاورزی در گیلان نسبت به سال قبل بدون شک علاوه بر عملکرد مثبت کارگزاران بیمه می‌طلبد مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاها در این مهم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads