کد خبر: 213672 - تاریخ: دوشنبه، 12 جولای 2021 - 18:58

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت خبر داد :

واکسینه شدن ۸۶۰۰۰ نفر در شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۸۶۰۰۰ نفر در شهرستان رشت واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۳۰۰۰۰ نفر دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند، گفت: برای تردد درون استانی هم مقرر شد تا پایان شهریور ماه که فصل کشاورزی است همچنان تردد در بین شهرهای استان گیلان نیاز به صدور برگه تردد ندارد.

به گزارش خوبان،  علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضع کرونایی موجود همواره در حال تجربه شرایط متفاوتی هستیم که برخی از آن‌ها بسیار تلخ است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ویروس دلتا با سرعت ۱۴۰ درصدی سرایت می‌کند، افزود: به عناوین مختلف شاهد جهش‌های گوناگونی از این ویروس هستیم که مشکلات و سختگیری‌های متفاوتی را برای ما ایجاد می‌کند؛ در موج پنجم که آغاز شده نوع و سرعت سرایت بسیار متفاوت‌تر از گونه‌های قبلی ویروس کروناست.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت گفت: با وجود جهش‌های گوناگونی که کرونا دارد به همان سرعت نمی‌توان به مقابله دارویی با این ویروس پرداخت لذا باید محافظت‌های شخصی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از تجمعات و دورهمی‌ها را با جدیت دنبال کنیم.

وی ادامه داد: هزینه‌های درمانی و اجرایی بیماری کرونا بسیار بالاست و این ویروس ضربه‌های اقتصادی بسیاری را به دنیا وارد کرده است؛ علاوه بر این شیوع کرونا خیلی از مشاغل را به تعطیلی کشاند و درآمد بسیاری از مجامع عمومی از جمله باشگاه‌های خصوصی و تالارهای پذیرایی را با چالش مواجه کرده است.

فتح‌اللهی بیان کرد: هنرمندانی که معیشت‌شان از راه هنر تامین می‌شود نظیر تئاتر، مجری‌گری، اجرای کنسرت، مداحی و… را با مشکل مواجه کرده است؛ اینها ضررهایی است که کرونا وارد کرده و به حدی زیاد است که قابل جمع‌بندی هم نیست ولی چاره‌ای نداریم جز همان ابتدایی‌ترین کار یعنی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

فرماندار شهرستان رشت واکسیناسیون را مهم‌ترین راه کنترل کرونا دانست و گفت: با وجود تعدد تحریم‌ها توانستیم واکسیناسیون را آغاز کنیم و به دنیا نشان دادیم که این محدودیت‌ها نمی‌توانند مانع توسعه و پیشرفت کشورمان شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت به روند واکسیناسیون در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر واکسن کرونا در ۶ مرکز در شهر رشت و ۶ مرکز هم در بخش‌های تابعه شهرستان تزریق می‌شود که مقرر شده ۱۶ مرکز دیگر در مساجد با همکاری اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی به مراکز تزریق واکسن در شهر رشت افزوده شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۸۶۰۰۰ نفر در شهرستان رشت واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۳۰۰۰۰ نفر دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند و فرآیند واکسیناسیون آن‌ها به اتمام رسیده و بقیه افراد در حال دریافت دوز دوم واکسن هستند. از امروز هم واکسیناسیون دست اندرکاران برگزاری انتخابات نظیر نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، کاربران رایانه و… آغاز می‌شود و برای افراد زمان و مکان تزریق واکسن پیامک خواهد شد.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: شهرستان رشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، چون سرعت سرایت دلتا بسیار بالاست باعث شد سریع به وضعیت قرمز برسیم. برای تردد درون استانی هم مقرر شد تا پایان شهریور ماه که فصل کشاورزی است همچنان تردد در بین شهرهای استان گیلان نیاز به صدور برگه تردد ندارد؛ محدودیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ الی ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا امیدواریم در مرداد ماه واکسیناسیون فرهنگیان، اساتید دانشگاه‌ها و جامعه هدف انجام گیرد تا انشاالله بتوانیم شرایط بازگشای مدارس و دانشگاه‌ها را در سال تحصیلی پیشرو را فراهم کنیم.

وی گفت: امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش و کنترل این ویروس کمک کنند، اگر مدیریت رفتاری داشته باشیم قطعا می‌توانیم کسب و کارهای خود را فعال نگه داریم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads