کد خبر: 211768 - تاریخ: دوشنبه، 3 می 2021 - 09:21

واکسینه شدن ۱۰ هزار سالمند ۸۰ ساله در گیلان/ بستری ۷۱۵ بیمار کرونایی

مدیرگروه بیماری های مرکر بهداشت گیلان، با بیان اینکه واکسن برای همه افراد بالای ۸۰ سال وجود دارد، گفت: تاکنون ۱۰ هزار نفر را واکسینه کردیم و این روند ادامه دارد.

به گزارش خوبان، حسن رخشاد ، واکسیناسیون کرونایی افراد بالای ۸۰ سال در استان گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار کرد: از سه شنبه هفته گذشته واکسیناسیون را آغاز کردیم و تا این مرحله تمام نشود، سراغ اولویت های بعد نمی رویم.

وی جمعیت بالای ۸۰ سال استان گیلان را حدود ۵۵ هزار نفر دانست و افزود: طی پنج روز گذشته ۱۰ هزار نفر را واکسینه کردیم و این روند ادامه دارد.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه افراد بالای ۸۰ سال با کارت ملی خود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و واکسن بزنند، گفت: واکسن برای همه افراد بالای ۸۰ سال موجود است و نگرانی نداریم.

رخشاد، با اشاره به ازدحام مراکز تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال، یادآور شد: متاسفانه این سالمندان با همراهان زیادی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می کنند و لذا خطر ابتلا به کرونا با افراد وجود دارد. افراد بالای ۸۰ سال تنها یا حداکثر با یک همراه برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی از بستری شدن ۱۵۴ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۱۲۱ نفر بد است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، وضعیت استان را شکننده دانست و یادآور شد: تنها راه مقابله با کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه دوری از هرگونه تجمع و دورهمی است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads