کد خبر: 211044 - تاریخ: دوشنبه، 5 آوریل 2021 - 15:47

مدیر کل هواشناسی گیلان مطرح کرد؛

استقرار هوای پایدار در گیلان/ وزش باد جنوبی مهم ترین پدیده است

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار هوای پایدار در استان تا پایان هفته جاری، گفت: افزایش دما و وزش باد جنوبی مهم ترین پدیده های جوی پیش بینی شده برای گیلان است.

به گزارش خوبان ، محمد دادرس  از استقرار جوی پایدار و شکل گیری جریانات جنوبی تا پایان هفته جاری در منطقه خبر داد و گفت: وزش باد جنوبی، افزایش دما و وقوع پدیده مه در برخی نواحی جلگه‌ای پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شدت سرعت وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های بیشتر خواهد بود، گفت: از شهروندان می‌خواهیم در این مناطق برای جلوگیری از وقوع حریق از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از اواخر وقت جمعه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه نسبتاً ناپایدار، شرایط برای ابرناکی هوا در استان فراهم می‌شود، افزود: شرایط برای کاهش دما، در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و رعد و برق تا اواسط هفته آینده مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای آسمان اکثر مناطق استان گیلان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد جنوبی که سرعت آن از عصر و شب در مناطق کوهستانی و دامنه‌ها افزایش می‌یابد پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه ارتفاع موج دریا برای امروز بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است، افزود: دریا برای انجام فعالیت‌های مرتبط به ویژه صیادی مناسب است.

وی اضافه کرد: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و احتمال وقوع پدیده مه و در بعضی ساعات وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: دمای هوای رشت نیز برای امروز بین ۷ تا ۲۵ درجه سلسیوس در نوسان است.

کد خبر ۵۱۸۱۷۲۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads