کد خبر: 210981 - تاریخ: جمعه، 2 آوریل 2021 - 10:20

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس؛

تنها ۴۰ درصد از کارخانجات گیلان فعال هستند

نماینده رشت و خمام در مجلس از فعال بودن تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کارخانجات گیلان خبر داد و گفت: برخی از کارخانجات استان تعطیل شدند و برخی هم در مرز تعطیلی هستند.

 به گزارش خوبان، سید علی آقازاده شامگاه پنج‌شنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به نفوذ جریان رانت در اقتصاد و صنعت گیلان، بیان کرد: این افراد صنعت گیلان را ورشکسته کردند و و به دلیل خلاءهای مدیریتی این جریان رانت و مخرب همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بروکراسی‌های زائد، قاچاق کالا و فرآیند طولانی صدور مجوز موجب آسیب به تولید می‌شود، اضافه کرد: رونق تولید و ارتقا توان معیشتی مردم در گرو همکاری و تعامل سازنده دولت، مجلس و قوه قضائیه است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم جهت بهبود وضعیت معیشت مردم، تصریح کرد: تصویب طرح اعطای کمک‌های معیشتی به دهک‌های آسیب‌پذیر یکی از اقدامات مهم در بحث معیشت است.

آقازاده با تاکید بر رونق روستاها به عنوان یک مؤلفه تأثیرگذار در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: روستاها از مراکز محوری اقتصاد و تولید جامعه هستند و باید به مکانیزه کردن کشاورزی، خرید تضمینی و بازرگانی محصولات کشاورزی استان بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: برای توسعه روستاها و ارتقای سطح اقتصادی مردم باید جلوی تغییر کاربری اراضی کشاورزی گرفته شود و تهیه طرح آمایش سرزمینی نیز توسعه بخش کشاورزی را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در اجرای طرح هادی روستایی کار کارشناسی نشده و اجرای آن به درستی انجام نشده است، گفت: بسیاری از متولیان نیز برای اجرای طرح‌های هادی به درستی توجیه نشده‌اند.

آقازاده با بیان اینکه مسئولان اجرایی در مورد مشکلات طرح‌های هادی بی‌تفاوت هستند، بیان کرد: مسئولان اجرایی باید بحث طرح‌های هادی را پیگیری کرده و مشکلات قانونی را متذکر شوند تا ما هم بتوانیم در مجلس اقدامات قانونی لازم را انجام دهیم.

وی از فعال بودن تنها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کارخانجات گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه افراد فاسد و طمع کار در پی مصادره اراضی و کارخانجات هستند، ادامه داد: برخی از کارخانجات استان تعطیل شدند و برخی هم در مرز تعطیلی هستند.

کد خبر 5179289

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads