کد خبر: 209986 - تاریخ: دوشنبه، 22 فوریه 2021 - 18:11

در جلسه بررسی بودجه 1400 شهرداری خمام مطرح شد؛

اگر گزارش ریز مالی را ندانم مطلقاً بودجه را امضا نمی‌کنم!/ بیش از ۹ میلیارد بودجه عمرانی پیش بینی شده است

اسماعیل احمد نیا امروز در جلسه شورای شهر خمام با بیان اینکه نگاه‌ها به خمام نباید دیگر به‌صورت بخش باشد، اظهار کرد: باید به خمام نگاه شهرستانی شود و نباید تفاوت ما با دیگر شهرستان‌ها زیاد باشد.

به گزارش خوبان خبر ؛ اسماعیل احمدنیا امروز در جلسه شورای شهر خمام با بیان اینکه نگاه‌ها به خمام نباید دیگر به‌صورت بخش باشد، اظهار کرد: باید به خمام نگاه شهرستانی شود و نباید تفاوت ما با دیگر شهرستان‌ها زیاد باشد.

وی با بیان اینکه بودجه‌های متعلق به خمام نباید متفاوت‌تر از سایر شهرستان‌ها باشد، افزود: نگاه ما این است باوجود کوچک‌تر بودن شهرستان بودجه خمام نه مثل سایر شهرستان‌ها باشد و نه در حد یک بخش بلکه در حد شهرستان خمام باشد.

برنامه‌ریزی بودجه ۲۵ میلیارد برای خمام در سال ۱۴۰۰

مدیر مالی شهرداری خمام  نیز در این جلسه با بیان اینکه بودجه امسال ۲۵ میلیارد برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار کرد: باید به دنبال درآمد پایداری برای شهرداری باشیم با توجه به شهرستان شدن خمام و با توجه به اینکه اعتبارات ما برحسب جمعیت و بودجه است باید بودجه را مشخص کنیم.

رضا فتوحی با بیان اینکه سال ۹۹، ۱۸ میلیارد بودجه برای خمام مصوب شد که ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ محقق شد، افزود: از این میزان در سه ماه آخر سال ۹۹ برحسب سه‌ماهه آخر سال ۹۸ مبنا قرارداده شد.

وی با بیان اینکه درگذشته بودجه عمرانی را ۶۰ درصد و جاری را ۴۰ درصد می‌بستند، گفت: در سال ۱۴۰۰ جاری را ۶۰ درصد و عمرانی ۴۰ درصد ابلاغ‌شده و ما آیتم به آیتم را برحسب این بخشنامه ابلاغ کردیم.

مدیر مالی شهرداری خمام با اشاره به تغییرات فونت بودجه در سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه شورای اسلامی شهر و شهرداری فونت‌های بودجه تغییر کرده، بودجه ریزتر و شفاف‌سازی‌شده و اکنون کدها مشخص‌شده و شفافیت‌ها بیشتر است.

فتوحی با بیان اینکه امیدواریم بودجه سال ۹۹ در ماه‌های آخر تا ۱۶ میلیارد محقق شود، افزود: اگر فروش اموال منقول را نیز در نظر بگیریم امیدواریم ۱۸ میلیارد را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ میلیارد بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۹ میلیارد و ۶۰۰ بودجه عمرانی در نظر گرفته‌شده، افزود: طبق بخشنامه مابقی بودجه مربوط به امور جاری و الزامی است.

عضو شورای شهر خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه سال ۹۹ سال متفاوت و تجربه‌ای جدید برای ما بود، اظهار کرد: تحریم‌ها منجر شد تا شاهد افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها و اجناس در سراسر کشور باشیم.

عاشوری با بیان اینکه اگر امروز بحث فروش زمین مطرح می‌شود نباید به‌عنوان نگاه منفی در مجموعه شورا و شهرداری ببینیم، افزود: قطعاً مشکلاتی وجود دارد و شهرداری از سرمایه خود برای این شهر هزینه می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات شورا و شهرداری در خمام گفت: ۹۰ درصد سنگفرش‌های شهر تعویض و شهر زیبا شده است، طرح ممیزی املاک هم با شرکتی که قرارداد بستیم در حال تحقیق است که این طرح می‌تواند برای آینده شهر و شهرداری بسیار تأثیرگذار باشد.

عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه منابع دولتی ما امسال خصوصاً در بحث قیر بسیار محدود است، تصریح کرد: شهرداری‌ها مجبور شدند از محل اعتبارات خودشان هزینه کنند و این باعث شد شهرداری‌ها با چالش بزرگی مواجه شوند.

مهدی عاشوری با تأکید بر اینکه نگاه ما باید نسبت به بودجه شهری دقیق و کارشناسی باشد، گفت: چون نخستین سال است که بعد از شهرستان شدن این تصمیم گرفته می‌شود باید بنای خوب و پایداری برای آینده شهرستان باشد.

عضو دیگر شورای شهر خمام در این جلسه با گرامیداشت روز زبان مادری اظهار کرد: روی صحبت بنده با شهردار است، اینکه اصرار داریم ماده ۷۹ اعمال شود به این دلیل است، سؤال اینجاست در عملکرد ۹ ماهه ابتدایی سال فاکتورهای غذای رستوران … را از کجا می‌شود در بودجه پیدا کرد؟ متأسفانه شهردار مصاحبه می‌کند و به مردم آدرس اشتباه می‌دهد!

بابک نیکو با بیان اینکه نمی‌توان با توجه به آنچه شهرداری اعلام کرده ریز جزئیات بودجه را به‌طور شفاف موردبررسی قرارداد، گفت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال ۹۹ پیش‌بینی سالی دو میلیارد و ۱۰۰ داشتیم که درآمد این کمیسیون در این حد خلاف زیاد شد که بیشتر از دو برابر شده و این میزان فاجعه است که به بیش از پنج میلیارد رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر گزارش ریز مالی را ندانم مطلقاً بودجه را امضا نمی‌کنم، افزود: شهرداری باید جزئیات گزارش مالی در ۹ ماهه ابتدایی سال را به ما بدهد ما از اول هم گفتیم شهرداری باید گزارش ماهانه به شورا بدهد تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

انتهای پیام/۳۲۲۲۲۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads