کد خبر: 209296 - تاریخ: چهارشنبه، 3 فوریه 2021 - 08:36

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛

تصفیه خانه بزرگ گیلان در اسفند ماه بهره برداری می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تصفیه خانه بزرگ گیلان را یکی از مهم ترین پروژه های استان عنوان کرد و گفت: این پروژه با همکاری بخش خصوصی اجرایی شده و در اسفند ماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خوبان،  سید محسن حسینی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ۴۱ پروژه آب و فاضلاب دهه فجر امسال در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: مبلغ سرمایه گذاری شده در این پروژه‌ها ۵۹۸ میلیارد تومان است که شاخص بهره مندی در بخش شهری استان را حدود یک صدم درصد افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ادامه داد: مجموعه پروژه‌هایی که در طول سال در حوزه آب و فاضلاب روستاهای گیلان انجام می‌شود در مجموع دو درصد شاخص بهره‌مندی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام حوزه آب و فاضلاب استان گیلان، ادامه داد: در بخش فاضلاب ۱۱ طرح در مرکز شهرستان رشت و شش طرح نیز در بخش آب داریم که هنوز تکمیل نشده‌اند.

حسینی با بیان اینکه بزرگترین پروژه بخش خصوصی در گیلان مربوط به تصفیه خانه بزرگ استان است، عنوان کرد: این قرارداد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد که در هفته سوم اسفند به طور رسمی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه قرارداد بی ا تی برای روستاهای شمال آستانه اشرفیه را در دستور کار داریم، گفت: طرح‌های آب شیرین کن غرب انزلی، تکمیل بخشی از فاضلاب غازیان و تعویض ۲۸ هزار کنتور در سطح استان از دیگر پروژه‌های بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در گیلان داریم که برای تأمین آب آنها برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: تا کنون هزار و ۷۱۲ روستای استان تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات آب آشامیدنی استفاده می‌کنند.

حسینی به ۲۶ هزار کیلومتر شبکه توزیع در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: در این سازمان به صورت پیوسته میزان هدر رفت آب را اندازه گیری می‌کنیم و امسال نیز طی دو مرحله برای رفع نشت خطوط انتقال اقدام کردیم.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads