کد خبر: 209235 - تاریخ: دوشنبه، 1 فوریه 2021 - 08:18

معاون صید و بنادر ماهیگیری گیلان:

۸۰۱ تن ماهی استخوانی در گیلان صید شد/ پیش بینی افزایش صید طی روزهای آتی

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از برداشت ۸۰۱ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: با گرمایش هوا اخبار خوبی از شرق گیلان در خصوص افزایش صید کفال می رسد.

به گزارش خوبان، اکبر ایلدرم   اظهار کرد: مجموع کل صید ماهیان استخوانی که از ۲۰ مهرماه سال جاری در سواحل خزر از چابکسر تا آستارا آغاز شده تا به امروز ۸۰۱ تن بوده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به روند کاهشی نسبت به دهه های قبل که از ۴۰ درصد به ۱۷ درصد رسیده، افزود: این نشانه امید است که در دهه های بعدی این کاهش کمتر خواهد شد. ضمن اینکه در حال حاضر اطلاعات خوبی از حوزه شرق گیلان می رسد که با گرمایش هوا کفال خوبی در این مناطق صید می شود که در جمع بندی نهایی آمار اثرگذار خواهد بود.

ایلدرم تصریح کرد: بیشترین‌ میزان صید این مدت کفال با ۴۷۳ تن که ۵۶ درصد را به خود اختصاص داده همچنین ماهی سفید ۲۹۲ تن با ۳۳ درصد بوده است. سایر گونه ها شامل کپور، سیم و سوف و انواع کولی بودند ۳۶ تن شامل پنج درصد میزان صید بوده که این میزان با ۱۰ هزار و ۴۰۰ مرتبه پره کشی انجام شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹ شرکت  به ۴۰۰۰ صیاد در استان مشغول صید هستند و میانگین سرانه صید هر شرکت تعاونی پره تا به امروز ۱۶ تن و ارزش ناخالص فروش این میزان ماهی ۶۲۴ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads