کد خبر: 208902 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 ژانویه 2021 - 20:28

شهردار لشت نشا در گفتگو با خوبان خبر ؛

 معوقات پرسنل شهرداری لشت نشا به دلیل پرداخت بدهی‌های شهرداری است/تعریض خیابان شریعتی پس از ۴۰ سال

سید حسن میر هاشمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آسفالت بیش از ۳۵ کوچه در دوره پنجم شورای شهر اظهار کرد: حدود چهار میلیارد تومان برای انجام این پروژه‌ها هزینه شد که از اعتبارات قیری بود که از وزارت کشور تخصیص پیدا کرد.

به گزارش خوبان خبر ، سید حسن میر هاشمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آسفالت بیش از ۳۵ کوچه در دوره پنجم شورای شهر اظهار کرد: حدود چهار میلیارد تومان برای انجام این پروژه‌ها هزینه شد که از اعتبارات قیری بود که از وزارت کشور تخصیص پیدا کرد.
وی با اشاره به بدهی چهارمیلیاردی شهرداری لشت نشا گفت: ما حدود دو میلیارد از بدهی‌ها را پرداخت کردیم و طبعاً وارد مذاکره برای تعیین تکلیف شدیم؛ ما حدود ۲۶ ماه است که مرتباً حقوق پرداخت می‌کنیم و حدود سه الی چهار ما معوقه نیز داریم و اگر در پروسه تعیین تکلیف نمی‌رفتیم و بدهی‌ها را نمی‌دادیم حساب‌های شهرداری بسته می‌شد و بیش از ۱۰ ماه معوقه حقوق داشتیم.
شهردار لشت نشا با اشاره به انتقاد یکی از پرسنل شهرداری در خصوص معوقات حقوق پرسنل رسمی بیان کرد: اگر ما بدهی‌های شهرداری را پرداخت نمی‌کردیم معوقات پرسنل از چهار ما به ۱۴ ماه هم می‌رسید زیرا حساب‌های شهرداری بسته می‌شد.
میر هاشمی با بیان اینکه حدود دو میلیارد دیگر از بدهی‌ها باقی‌مانده که تماماً به‌جای مانده از سنوات قبل است، افزود: حدود ۸۵۰ میلیون بدهی جایگاه CNG را پرداخت کردیم، ۷۵۰ میلیون نیز جریمه تأخیر باقی ماند، همچنین ۴۰۰ میلیون نیز شهرداری به اداره دارایی، ۴۰۰ میلیون به تأمین اجتماعی و بیش از ۳۵۰ میلیون تومان به سازمان بازنشستگان و نیز به پیمان‌کاران خرد و کلان بدهکار است.
وی همچنین درباره پرداخت بدهی‌ها بیان کرد: با تمامی طلبکاران شهرداری لشت نشا وارد مذاکره شده و برخی از بدهی‌ها را تماماً تسویه‌حساب کرده و نیمی از بدهی‌های دیگر را نیز تا حدودی پرداخت کرده است.

تعریض خیابان شریعتی پس از ۴۰ سال مشکلات تردد
شهردار لشت نشا شاخص‌ترین اقدام در خصوص بازگشایی معابر را تعیین تکلیف هفت مغازه در وسط خیابان شریعتی دانست که موجب ایجاد مشکلات تردد می‌شد و گفت: عرض خیابان به دلیل وجود این مغازه‌ها به‌قدری کوچک بود که تنها یک اتومبیل توانایی تردد داشت، بنابراین نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان بدهکار اوقاف شدیم که از این میزان ۴۵۰ میلیون به اوقاف پرداخت‌شده و مابقی را آپارتمان تعرفه کردیم و درنتیجه فضا باز شد، این وضعیت حدود ۴۰ سال مشکل ایجاد می‌کرد که در این دوره این اتفاق رقم خورد.
ماشین‌آلات شهرداری لشت نشا کم و فرسوده است
میر هاشمی با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات شهرداری تصریح کرد: در آغاز کار ما برای تعمیر لودر شهرداری ۵۲ میلیون و برای بیل بکهو حدود سه و نیم میلیون تومان هزینه شد؛ به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و لزوم آمادگی برای بحران تجهیزات خود را حراست می‌کنیم و به سطح شهر نمی‌فرستیم و بنا به شرایط با بحران مقابله می‌کنیم و تاکنون نیز موفق بودیم همان‌طور که در برف سال گذشته یک دقیقه هم خیابان بسته نشد و از شب قبل از برف لودرها و ماشین‌های سنگین را در داخل خیابان به حرکت درآوردیم و برف‌روبی کردیم.
وی اولویت اصلی در بحران برف را بازگشایی خیابان‌های اصلی در حین بارش دانست و افزود: پس‌ازآن مراکز امنیتی، درمانی و سایر مراکز خدماتی باید برف‌روبی شود و سپس به بلوار و خیابان‌های فرعی می‌رسیم شهرداری تمام تلاش خود را می‌کند تا با مدیریت در زمان بحران برف غافلگیر نشود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads