کد خبر: 208607 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژانویه 2021 - 18:06

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

تأمین آب شرب مورد نیاز گیلان دشوار است | ۱۱ درصد مشترکین مشمول آب امید شدند

مدیرعامل آبفای گیلان در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گفت: آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ مدیریت مصرف آب بسیار اثرگذار است

به گزارش خوبان،  مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان گفت: بنا به نظر محققان مهمترین نهاد در ساخت جامعه آموزش و پرورش است که در انتقال فرهنگ بسیار اثر گذارند.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان در این بازدید با اشاره به اینکه بعد از هوا، اصلی‌ترین نیاز انسان به آب است افزود: برای تأمین آب استان از منابع زیرزمینی بصورت حفر چاه و منابع آب سطحی پس از تصفیه کامل استفاده می‌نمائیم.

وی علیرغم پرباران بودن استان گیلان، تأمین آب شرب مورد نیاز استان را دشوار دانست و افزود: مناطق جلگه‌ای از آب زیرزمینی با کیفیت مناسب برخوردار نیستند و امکان حفر چاه با توجه به کیفیت آب، میسر نیست.

مهندس حسینی با اشاره به وارد مدار شدن فاز اول تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال ۱۳۷۸ با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه افزود: عملیات اجرایی فاز دوم تصفیه خانه در سال ۱۳۹۳ آغاز شد و تا پایان سال، با ظرفیت کامل ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه به بهره برداری خواهد رسید و در مجموع ظرفیت تولید تصفیه خانه به ۶۰۰۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آبفای گیلان با اعلام شهرهای برخوردار از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تصریح کرد: شهرهای رشت، خمام، انزلی، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لنگرود، کومله، شلمان، اطاقور و همینک چاف و چمخاله و روستاهای در مسیر خط انتقال نیز از آب این تصفیه خانه بهره‌مند می‌باشند و تأمین آب مورد نیاز این مناطق تا سال ۱۴۲۵ از این تصفیه خانه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان میزبان بازدیدکنندگان بسیاری است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه آموزش در مدیریت مصرف آب و جامعه مخاطبین اداره کل آموزش و پرورش اعم از دانش آموزان و اولیاء آن‌ها، بخش اعظم جامعه هدف ما در حوزه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب را تشکیل می‌دهند که دعوت می‌کنیم با بازدید از این تصفیه خانه، ضمن مشاهده روند تصفیه آب با مشکلات و پیچیدگی‌های این حوزه آشنا شوند و ما را در اشاعه این فرهنگ یاری نمایند.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین یادآور شد: سنوات گذشته این شرکت و اداره کل آموزش و پرورش، همکاری مناسبی در برگزاری جشنواره من مراقب آبم و همچنین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب ویژه دانش آموزان داشتند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و انتظار می‌رود با انعقاد تفاهم نامه همکاری، اجرای این برنامه‌ها تداوم یابد و با توجه به کمبود منابع آبی در کشور، ما بعنوان امانتداران این نعمت الهی بتوانیم با مدیریت مصرف از این ثروت خدادادی حفاظت نمائیم.

وی در ادامه از طرح جدید وزارت نیرو با عنوان آب امید یاد کرد و افزود: در این طرح مشترکینی که کمتر از یک سوم الگوی مصرف، یعنی ۵ مترمکعب آب مصرف نمایند قبوض آب آن‌ها صفر خواهد شد و با توجه به ۸۸۸ هزار مشترک خانگی، ۱۰۴ هزار، معادل ۱۱ درصد مشترکین، مشمول این طرح تشویقی خواهند بود.

سپس رحمتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ضمن تقدیر از خدمات شرکت آبفای گیلان اظهار داشت: آب مایه حیات است و هرجا که باشد باعث آبادانی است و ارزش آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و حراست از این مایه حیاتی و مصرف بهینه و درست آب باید نهادینه شود تصریح کرد: آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فضای آموزشی دارد، آماده هرگونه همکاری جهت فرهنگسازی این مهم می‌باشد و می‌توان با استفاده از بستر آموزشی شاد نسبت به اشاعه تولیدات محتوایی در این زمینه و برگزاری جشنواره‌ها اقدام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب را یک تجربه دانست و گفت: پس از این بازدید برای صرفه جویی و مراقبت از آب حساس‌تر خواهیم شد و نگرانی مجموعه آبفای گیلان برای حفظ و حراست از این مایه حیاتی ملموس می‌شود و با فرهنگسازی در بستر فضاهای آموزشی برای انتقال این تجربه همکاری خواهیم کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads