کد خبر: 208589 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 ژانویه 2021 - 08:40

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

۲۴۱ هکتار از جنگل ها و مراتع گیلان امسال دچار حریق شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از وقوع ۱۳۷ فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان در سال جاری خبر داد و گفت : طی این آتش سوزی ها ۲۳۱ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی استان دچار حریق شد.

به گزارش خوبان، محمد قربانی لرد، اظهار داشت: بیشتر این حریق ها در مراتع بوده ضمن اینکه در این آتش سوزی ها به تنه درختان خسارت وارد نشده و عموما آسیب ها سطحی بوده است.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، افزود: سهل انگاری مسافران و گردشگران  در واقع عامل انسانی مهمترین دلیل آتش سوزی ها  در سطح استان بوده است از اینرو ضرورت دارد تا همه در حفظ منابع طبیعی حساسیت و همکاری های لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای مهار آتش سوزی ها در این مدت، علاوه بر نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیروهای امدادی و مردمی استان همکاری کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته و اطلاع دهند.

با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم و احتمال حریق در مراتع و جنگل ها، نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان با تجهیزات و امکانات لازم آماده باش هستند.

بر اساس گزارش هواشناسی استان گیلان، به تدریج از عصر چهارشنبه با شکل گیری جریانهای جنوبی در بعضی نقاط استان وزش باد گرم شدید، برخی خیلی شدید و افزایش دما تا روز جمعه مورد انتظار است و پیش بینی می شود که سرعت وزش باد گرم در مناطق کوهستانی بیشتر از مناطق جلگه ای باشد و افزایش دما از روز چهارشنبه تا جمعه در برخی مناطق به ۲۷ و ۲۸ درجه برسد و از روز شنبه این پدیده جوی  از استان خارج می شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads