کد خبر: 208106 - تاریخ: دوشنبه، 28 دسامبر 2020 - 12:35

بخشدار خشکبیجار در جلسه ستاد بحران؛

دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران های فصل سرما آماده باشند/ ضعف برق خشکبیجار عدم نداشت پست برق ۶۳/۲۰ است

سید رضا صفوی یکی نقاط آسب پذیر در مواقع بحران برف را جاده ها عنوان کرد، افزود: دهیاران در روستاها و شهرداری باید در موقع بحران باید از بخش خصوصی استفاده کنند تا در زمان بحران جاده برای رفت و آمد همشهریان مسدود نشود.

به گزارش خوبان خبر ؛ سید رضا صفوی روز گذشته در جلسه ستاد بحران بخش خشکبیجار که در سالن آمفی تئاتر اداره آموزش و پرورش برگزار شد،اظهار کرد:با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و باران، همواره عملکرد دستگاه‌های اجرایی و همچنین همکاری مردم مهم است.

بخشدار خشکبیجار، افزود: اگر با برنامه‌ریزی از امکانات موجود استفاده بهینه کنیم، یقینا می‌توانیم هر اتفاق و تاثیرات بحران را با همدلی و به موقع ورود کردن به حداقل برسانیم.

سید رضا صفوی یکی نقاط آسب پذیر در مواقع بحران برف را جاده ها عنوان کرد، افزود: دهیاران در روستاها و شهرداری باید در موقع بحران باید از بخش خصوصی استفاده کنند تا در زمان بحران جاده برای رفت و آمد همشهریان مسدود نشود.

بخشدار خشکبیجار ، گفت: همه دستگاههای اجرایی عضو مدیریت بحران برای مقابله با بحران های ناشی از فصل سرما آمادگی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی در بخش مهم و ضروری دانست و گفت: باید جلوی ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی را گرفت زیرا این اراضی تولید کننده غذای مردم هستند.

صفوی در ادامه با اشاره به بعضی از اختیارات و وظایف دهیاران ، اظهار داشت: دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستاها لازم است در  حفظ اراضی و کاربری های کشاورزی تلاش کنند و  نیاید از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستا کوتاهی کند.

سید رضا صفوی با بیان اینکه خشکبیجار ۶۰ درصد اراضی شالیزاری دارد،گفت: آبرسانی به برای شالیزارها سخت است و بخاطر عدم لایروبی نهرها در سالیان گذشته انجام نشده باعث خساراتی در باران اخیر به خشکبیجار وارد کرده نیاز است هرچه سریع تر برای لایروبی آنها اقداماتی صورت گیرد.

وی با شاره به اینکه بزودی نهر های حاشیه شهر خشکبیجار لایروبی می شود،افزود: پیمانکاری در حاال غقد قرار داد می باشد که  لازم هست دهیاران  و دیگر مسولان همکاری داشته باشند.

بخشدار خشکبیجار با اشاره به اینکه در بعضی از روستاهای تیرهای برق فرسوده ای وجود دارد،افزود:باید از الان به فکر جایگزین تیرهای برق بود تا در شرایط بحرانی دچار مشکل  نشویم.

نماینده عالی دولت در بخش خشکبیجار مشکلات ضعف برق این بخش را عدم نداشت پست برق ۶۳/۲۰ در بخش عنوان کرد، افزود: تمام بخش های شهرستان رشت دارای این پست می باشد ولی این بخش از این امتیاز محروم است.

وی افزود: زمینی برای احداث این پست در سال گذشته در نظر گرفته شده بود که با مالکان این زمین ها دچار مشکل برخورد کردیم امسال نیز به زمین جدیدی  را تعرفه کردیم که امیدواریم برق منطقه برای احداث موافقت کند.

سید رضا صفوی در ادامه این جلسه به مشکلات نان در بخش مورد اشاره قرار داد، افزود: با توجه اینکه شاهد افزایش سهمیه آرد برای  نانوان هستیم نظارت ها نیز در امر افزایش خواهیم داد.

بخشدار خشکبیجار بر لزوم دوگانه سوز کردن واحد‌های خبازی تاکید کرد و گفت:به همه نانویان بخش تسهیلات برای جهت مجهز کردن به موتور برق داده می شود.  

سید رضا صفوی با اشاره به اینکه ۲۱ از روستاهای بخش از آب شرب محروم هستند،افزود: این امیدواری وجود دارد که با متصل شدن پروژه خط اتصال لوله آب اصلی  مشکلات این روستاها و دیگر روستاها بر طرف شود.

نماینده عالی دولت در بخش خشکبیجار  با بیان اینکه ۶۷ مسکن محرومین در بخش احداث خواهد شد،افزود: در این طرح به ازای هر واحد ۳۰ میلیون بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سقف ۵ درصد تعلق می گیرد.

 

انتهای پیام/۲۲۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads