کد خبر: 206886 - تاریخ: دوشنبه، 23 نوامبر 2020 - 08:55

خبر خوش مدیرعامل آبفای گیلان؛

تصویب چندین طرح به منظور تامین و تقویت آب شرب ۲۷ روستای شهرستان رشت

پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی گیلان صورت گرفت: تصویب چندین طرح به منظور تامین و تقویت آب شرب ۲۷ روستای شهرستان رشت.

به گزارش خوبان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: با گذشت هشت ماه از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی گیلان، اقدامات مؤثری برای رفع تنش آبی روستاهای استان انجام شده است.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان افزود: در همین راستا به منظور تامین پایدار و مناسب آب شرب روستاهای شهرستان رشت، چندین طرح در شرکت آبفای گیلان به تصویب رسید که به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی آبرسانی به تاسیسات آب روستایی پیله داربن از رینگ آبرسانی دور شهر، برای محدوده شمال شهر رشت را یکی از طرح‌های مهم این شرکت دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار در ۱۳ روستای (گالش خیل- مبارک آباد – بیجار خاله- پیرده – گالش گاچه- محمدآباد-گراکه -راسته کنار-المان- جورده-کژده-شالکو-پستک) از آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه افزود: اعتباری بیش از ۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان، با اشاره به آبرسانی به روستاهای منطقه سراوان از تاسیسات امام زاده هاشم و شاه عباسی گفت: با تصویب طرح آبرسانی به ۸ روستای جنوب شهر رشت با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ خانوار، ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی به روستاهای (سراوان-جوکلبندان- قاضیان-کچا-گلسرک-اسلام آباد-شهرستان- موشنگاه) هزینه می‌شود.

وی همچنین از تامین آب شرب ۶ روستای محدوده غرب شهر رشت در طرح آبرسانی به روستای پسیخان از رینگ آبرسانی دور شهر رشت خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بیش از ۴۳ میلیارد ریال جهت بهره مندی ۹۵۰ خانوار روستاهای (آتشگاه- پسیخان- پسویشه-بیجارکنار-فیض آباد-خنفچه) اجرا خواهد شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads