کد خبر: 206428 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 نوامبر 2020 - 12:56

توزیع ۱۰۰۰ تن کود در استان گیلان/ هیچ کمبود کود در استان گیلان وجود ندارد

مدیرعامل شرکت حمایتی کشاورزی استان گیلان با اشاره به عدم کمبود کود در استان گیلان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده هیچ‌گونه کمبود کود فسفاته، پتاسه وجود نداشته و تاکنون یک هزار تن انواع کود در آن مناطق توزیع شده است.

به گزارش خوبان، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل زراعی در استان گیلان اظهار کرد: فصل زراعی پاییزه چند روزی در بعضی از مناطق استان گیلان برای کشت محصولاتی ازجمله گندم ک کلزا آغازشده و نیاز به کودهای کشاورزی دارند.

وی با اشاره به عدم کمبود کود در استان گیلان افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده هیچ‌گونه کمبود کود فسفاته، پتاسه وجود نداشته و تاکنون یک هزار تن انواع کود در آن مناطق توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت حمایتی کشاورزی استان گیلان ببشترین کود مصرفی در استان را کود ازته دانست و تصریح کرد: ۸۰ درصد کود مصرفی در استان گیلان ازته بوده و در این خصوص هیچ افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته نداشتیم ولی قیمت کود فسفاته و پتاسه با افزایش چهار الی پنج برابری مواجه بودیم.

محمدی از وجود ۱۵۵ کارگزاری رسمی در استان گیلان بیان کرد: خوشبختانه در خصوص تأمین کود فصل زراعی در استان هیچ کمبودی وجود نداشته و  کشاورزان می‌توانند با مراجعه به ۱۵۵ کارگزار رسمی شرکت حمایت کشاورزی کودهای موردنیاز خود را  دریافت کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads