کد خبر: 206329 - تاریخ: دوشنبه، 9 نوامبر 2020 - 09:35

پدران بخوانند؛ دختران‌تان را از عشق و عاطفه سیراب کنید

یک جامعه شناس درباره اهمیت نقش مهم پدران در زندگی دخترانشان، توضیحاتی داد.

 به گزارش خوبان، پدر به اندازه مادر برای رشد روانی کودکان مهم و باارزش است و جایگاه متفاوت او در ابتدای راه ارتباطی با فرزندان در قالب یک مانع میان کودک و مادر دیده می‌شود. به همین دلیل بسیار آرام و حساب شده باید به این رابطه دو نفره وارد شود تا نقطه امنی برای زندگی کودک خود به حساب آید.

نقش پدر در زندگی فرزند خود به ویژه دختر بسیار حائزاهمیت است چراکه دختر دارای عواطف و احساسات سرشاری است و تا حدّ زیادی به حمایتگری و بودن پدر نیاز دارد که پدر با ایجاد رابطه نزدیک با دختر خود می‌تواند در تمامی جوانب زندگی او بهترین همراه باشد و او را در تمامی مراحل زندگی‌اش همراهی کرده و او را از عشق و عاطفه سیراب کند. زیرا این یک حقیقت انکارناپذیر است که پدر، اولین عشق دختر محسوب می‌شود.

رویا نوری جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نقش مهم پدر در زندگی دختر، اظهار کرد: پدر نقش مهمی در شناسایی هویت جنسی کودک داشته و در عین حال که مادر سعی می‌کند با نقش حفاظتی خود فرزند را حفظ کند، پدر، او را به سمت بیرون و اجتماع سوق می‌دهد و او با حس اعتماد و‌امنیت دادن، به کودک شهامت شکستن محدودیت‌ها را می‌دهد.

وی بیان کرد: پدر برای دختر بر خلاف پسرها نوعی تأیید است. چون اولین مرد زندگی او به حساب می‌آید و روابط بین آن دو به طور ناخودآگاه برای هر دو طرف اهمیت خاصی دارد.

نوری تصریح کرد: در موارد زیادی، رابطه دختر و پدر به تاریخچه زندگی شخصی پدر هم باز می‌گردد؛ به طوری که برخی از مردان دوست دارند همان رابطه‌ای را با دخترشان داشته باشند که با مادرشان داشته‌اند. این در حالی است که برخی دیگر از مردان عشقی را نثار دخترشان می‌کنند که خود نتوانسته‌اند تجربه کنند.

این جامعه‌شناس گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که پدر در ارتباط با دخترش، گذشته خود را رها کرده و در زمان حال زندگی کند که این نشان می‌دهد مردانی که رابطه خوبی با پدر خود نداشته‌اند از داشتن دختر لذت می‌برند؛ به طوری که برای این دسته از افراد، داشتن پسر به معنی تبدیل شدن به همان پدری است که آن‌ها در کودکی ارتباط خوبی با او نداشته و از کنار او بودن خرسند نبوده‌اند. به همین دلیل داشتن دختر سبب می‌شود بار سنگین گذشته سبک‌تر شده و مرد بتواند رابطه جدیدی با فرزند خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: پدر برای کودک غریبه آشنایی است که او را از دستان قدرتمند مادر جدا کرده و در پناه خود به او هویتی مستقل در جهان می‌دهد؛ به طوری که پدر دخترش را به سمت دیگران پرواز می‌دهد و به او دویدن و پریدن را می‌آموزد و حامی همیشگی دخترش در فعالیت‌های اجتماعی و هوشی است.

نوری با اشاره به نقش مهم پدر در زندگی دختر افزود: دختر به پدری نیاز دارد که او را دوست داشته باشد و در ضمن، پدر با عشق ورزیدن به مادر، به دخترش می آموزد که باید برای مرد آینده‌اش زنی دوست داشتنی باشد.

نوری خاطرنشان کرد: مردی که بیان احساس و ابراز عشق به همسر خود را نمی‌داند به فرزندانش می‌آموزد که همیشه عواطفشان را پنهان کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads