کد خبر: 206074 - تاریخ: شنبه، 31 اکتبر 2020 - 09:05

اجاره خانه آنلاین و نکات آن

واضح است که اجاره خانه تصمیم بزرگ و مهمی است و همه می‌خواهند از پولی که دارند نهایت استفاده را ببرند و بهترین خانه را انتخاب کنند. اجاره خانه آنلاین شاید آن قدر که انتظار داریم به گوش همه آشنا نباشد. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب این روش را به طور دقیق بررسی کنیم.

به گزارش خوبان،  فکر می‌کنم همه‌ی ما وقتی دنبال اجاره خانه‌ی جدید می‌گردیم، به ویژه وقتی خیابان خاصی را مد نظر داریم و می‌خواهیم در آن خیابان دنبال خانه بگردیم، طبیعی است که اولین جایی که در آن پرس و جو می‌کنیم اینترنت باشد. احتمالاً بیشتر افراد تا به الآن حداقل یک بار در گوگل سرچ کرده‌اند با مقدار پولی که دارند، کجا می‌توانند خانه بخرند یا اجاره کنند؛ و موقع جست و جو تا به خودشان می‌آیند متوجه می‌شوند حدود یک الی دو ساعت است که مشغول گشت و گذار در اینترنت و حتی بازدید از سایت‌های اجاره خانه آنلاین هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با اجاره خانه آنلاین و مزایای آن با شما در میان بگذاریم.

اجاره خانه آنلاین و نکات آن

اجاره خانه آنلاین یعنی چه؟ و چرا بهتر است در موردش اطلاع داشته باشیم؟

پیدا کردن خانه‌ی جدید، چه برای اجاره یا رهن و چه برای خرید، با آمدن اینترنت متحول شده است. اجاره خانه آنلاین کار را برایتان آسان می‌کند البته به شرطی که محدودیت‌های اینترنت را هم در نظر داشته باشید.

واضح است که اجاره خانه تصمیم بزرگ و مهمی است و همه می‌خواهند از پولی که دارند نهایت استفاده را ببرند و بهترین خانه را انتخاب کنند. از طرفی همه‌ی مردم با شیوه‌های قدیمی‌تر اجاره خانه یعنی مراجعه به دفاتر مشاور املاک‌های مختلف و روند اجاره حضوری خانه آشنایی دارند. اما اجاره آنلاین خانه شاید آن قدر که انتظار داریم به گوش همه آشنا نباشد.

همان طور که گفتیم بیشتر افراد می‌خواهند بهترین خانه‌ی ممکن را با پول خود اجاره کنند و پشیمان نشوند. پس برای پیدا کردن بهترین خانه باید از تمامی گزینه‌های پیش رو استفاده کنند که جست و جو و اجاره آنلاین خانه یکی از این گزینه‌ها است. با ما همراه باشید تا مزایا و معایب این روش را به طور دقیق بررسی کنیم.

مزایای اجاره آنلاین خانه

۱. دیگر نیاز به تحمل دردسر‌های مراجعه‌ی حضوری نیست!

امروزه با اینترنتی شدن خرید و فروش بخش عمده‌ای از محصولات و خدمات، سایت‌های معتبر و حتی اپلیکیشن‌های فارسی زیادی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید آگهی‌های مربوط به خانه‌های اجاره‌ای و فروشی را پیدا کنید و از مزایای سریع و راحت بودن اجاره و خرید آنلاین بهره ببرید.

۲. تمام اطلاعات لازم در اختیارتان خواهد بود!

بعضی سایت‌ها هستند که خانه‌های اجاره‌ای را طبق محله و خیابانی که در آن واقع شده‌اند مرتب می‌کنند و این اطلاعات طبقه‌بندی شده و مرتب را برای دسترسی و انتخاب بهتر در اختیار شما قرار می‌دهند. این اطلاعات شامل عکس‌هایی از داخل و خارج خانه (نمای بیرونی)، نقشه‌ی موقعیت و در بعضی موارد نقشه‌ی ساختمان نیز می‌شود.

۳. خیابان‌های اطراف خانه‌ی مد نظرتان را هم می‌توانید بررسی کنید!

گوگل مپ و نقشه‌های اینترنتی در اجاره آنلاین خانه به شما کمک می‌کنند امکانات و فروشگاه‌های اطراف خانه‌ی مد نظرتان را بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری ببینید و بشناسید تا بهتر بتوانید برای اجاره‌ی آن خانه تصمیم‌گیری کنید.

۴. در کسری از ثانیه می‌توانید با فرهنگ مردم محله یا خیابانی که خانه‌ی مد نظرتان در آن واقع شده آشنا شوید!‌

می‌توانید با اینترنت وبلاگ‌های مختلف را بگردید. ساکنین بعضی محله‌ها وبلاگ‌های مخصوص دارند و در مورد خصوصیات محله‌ی خود می‌نویسند. خواندن این مطالب تصویر واضحی از محله‌ای که قصد سکونت در آن را دارید ارائه می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید وبسایت‌های توریستی را هم بررسی کنید و از میزان ترافیک در خیابان‌های محل هم خبردار شوید.

اجاره خانه آنلاین و نکات آن

معایب اجاره آنلاین خانه

۱. عکس‌های اینترنتی ممکن است فریبنده باشند!

ممکن است در بعضی از سایت‌ها، توضیحات و عکس‌های مربوط به خانه ها‌ی اجاره‌ای فقط بر نکات مثبت آن‌ها تاکید کنند. زیرا هدف آن‌ها این است که شما را برای خرید خانه ترغیب کنند.

۲. ممکن است تعداد اتاق‌ها و پارکینگ‌ها اشتباه درج شده باشد!

به همین دلیل است که اجاره آنلاین خانه باید از سایت‌های معتبر صورت گیرد. سایت‌های معتبر معمولاً دچار چنین اشتباهات پیش پا افتاده، اما سنگینی نمی‌شوند.

۳. امکان دارد تصاویر با لنز‌های خاص گرفته شده باشد!

پیرو مورد اول، بعضی از افراد برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه، از لنز‌هایی برای عکاسی استفاده می‌کنند که تصاویر عریض‌تری از خانه می‌اندازد. برای این که فریب این تصاویر را نخورید به عکس‌هایی که از آشپزخانه گرفته شده دقت کنید. اگه در آشپزخانه یخچال و ماکروویو وجود داشته باشد، به آن‌ها دقت کنید. به احتمال زیاد متوجه‌ی عریض بودن غیر معمول آن‌ها می‌شوید.

۴. حس واقعی خانه را تجربه نخواهید کرد!

اجاره خانه آنلاین با تمام راحتی و آسانی خودش هرگز نمی‌تواند حس واقعی حضور در خانه را برایتان تداعی کند. اگر حسی که از خانه می‌گیرید برایتان مهم است بهتر است حتماً قبل از اجاره به طور حضوری از چند خانه دیدن کنید تا بعداً حسرتش را نخورید.

مواردی که در اجاره خانه آنلاین باید به آن‌ها دقت کنید

۱. قیمت‌های بسیار ارزانی که غیر قابل باورند!

اگر قیمت اجاره خانه آنلاینی که در سایت مشاهده می‌کنید خیلی پایین‌تر از قیمت واقعی و رایج در بازار باشد، این علامت خطر است و باید حواس‌تان را جمع کنید. ارزان بودن خانه‌ی اجاره‌ای تا حد خاصی قابل قبول است. در غیر این صورت ممکن است کلاهبرداری رخ دهد.

۲. صاحب خانه اجاره‌ی ماه اول را همان اول بخواهد!

گاهی ممکن است بعضی افراد سودجو با این کار دست به کلاهبرداری بزنند. اما انتخاب سایت‌های معتبر برای اجاره خانه آنلاین، احتمال این خطر را تا حد امکان کاهش می‌دهد.

۳. به شما اجازه‌ی بازدید حضوری خانه داده نشود!

اگر در روند اجاره خانه آنلاین از صاحب‌خانه بخواهید تا ملاقات حضوری ترتیب دهد، اما او از این کار اجتناب کند باید گوش به زنگ باشید، زیرا ممکن است اصلا خانه‌ای وجود نداشته باشد که بخواهید حضوری ببینید!

اجاره خانه آنلاین و نکات آن

بهترین سایت اجاره خانه آنلاین کدام است؟

در حال حاضر وب‌سایت‌های بسیاری اقدام به فروش، اجاره و رهن دادن خانه‌ها به صورت آنلاین نموده‌اند. این که کدام یک از این سایت‌ها گزینه مناسب‌تری برای اجاره خانه به صورت آنلاین می‌باشند، مستلزم آگاهی نسبت به نکاتی در رابطه با ویژگی‌های بهترین سایت رهن و اجاره اینترنتی منزل می‌باشد. انتخاب یک گزینه از بین گزینه‌های بسیار زیاد قطعا کار ساده‌ای نیست. به طور کلی بهترین سایت رهن و اجاره منزل دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • نشان اعتماد الکترونیکی در وب‌سایت
  • امکان مشخص کردن محدوده برای جستجوی خانه
  • امکان مشخص کردن میزان ودیعه و یا اجاره برای جستجوی خانه
  • امکان مشخص کردن متراژ، تعداد اتاق خواب
  • عکس‌های کامل از داخل و بیرون خانه‌ها
  • امکان مقایسه خانه‌های اجاره‌ای
  • مبدل ودیعه به اجاره به صورت آنلاین در سایت
  • امکان ذخیره خانه‌های مورد پسند و انتخاب از میان آن‌ها

حرف آخر

اجاره خانه آنلاین علی رغم آسانی‌هایی که دارد، نیاز دارد شش دنگ حواس‌تان را جمع کنید و تصمیم درست بگیرید. مهم‌ترین عامل برای اجاره‌ی آنلاین موفق و درست این است که از سایت‌های معتبر کمک بگیرید. نظرات افراد را در بخش‌های مختلف سایت بخوانید و با کسانی که تجربه‌ی اجاره خانه آنلاین داشته‌اند، از نزدیک صحبت کنید.

اگر سایت مورد نظر نماد اعتماد الکتریکی داشته باشد دیگر نیازی به نگرانی نیست. زیرا می‌توانید از مزایای اجاره خانه آنلاین استفاده کنید و از راحتی و آسانی آن لذت ببرید. اگر شما هم تجربه‌ی خرید یا اجاره خانه آنلاین را دارید، ممنون می‌شویم در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منابع: nbcnews ، movetotasmania


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads