کد خبر: 206025 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 اکتبر 2020 - 09:15

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

کمبود نقدینگی مشکل ۷۷ درصد واحدهای تولیدی گیلان است

سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با بررسی های انجام شده ۷۷ درصد مشکلات واحدهای تولیدی غیر فعال کمبود نقدینگی است.

به گزارش خوبان ، فرهاد دلق پوش چهارشنبه شب در جلسه  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید «مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری» در استان افزود: افزایش قیمت مواد اولیه و نیاز به انجام سفارشات به موقع متقاضیان  برای تامین نقدینگی واحدها ضروریست  .

وی با اشاره به وجود  ۲هزار و ۶۳۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری  در استان گفت: براساس پایش های انجام شده سامانه هماهنگ؛  ۶۵۷ واحد در نواحی و شهرک های صنعتی و  یک هزار و ۹۷۹  واحد خارج از شهرک های استان  هستند  که حدود ۵۹۵ واحد از مجموع واحدها در حالت غیرفعال قراردارند و مابقی آنها با ظرفیت های متفاوت اسمی خودشان فعال هستند.

وی تصریح کرد:  برای امسال احیای ۴۵ واحد صنعتی در استان که ۳۶ واحد در داخل  شهرک ها و ۹ واحد خارج از شهرک ها و نواحی است ،  در دستور کار قرار دارد که از ظرفیت ستاد و تسهیل رفع موانع تولید برای راه اندازی مجدد واحدها و رفع ستاد تسهیل اقدام کردیم.

دلق پوش شناسایی بنگاههای راکد ، تامین مواد اولیه، اولویت ثبت سفارش و اقدامات ارزی ، مشاوران برای عارضه یابی ، برگزاری جلسات متعدد با بانک ها را  از جمله اقدامات در احیای این واحدها عنوان کرد؛ ضمن انکه در صورت نیاز از اختیارات وزارت  و سازمان صنعت اقدام به واگذاری به سرمایه گذاران جدید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به  پیش بینی بهره برداری از ۴۰  پروژه جهش تولید در حوزه صنعت، معدن و تجارت  استان اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار این ۴۰ پروژه با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر  در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی به پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین  ۱۲ پروژه سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت  در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی با حجم سرمایه گذاری هفت هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال و اشتغال  یک هزار و ۱۹۳  نفر  در استان  پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  گفت: همچنین برای کمک به واحدهای تولیدی درقالب تبصره ۱۸ در برنامه تولید و اشتغال ۲۵ واحد  ۷۳ میلیارد  پرداخت داشته ایم  .

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads