کد خبر: 205961 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 اکتبر 2020 - 16:18

در کانون شهید حق شناس خمام :

از کتاب زندگینامه شهید شیخ حسن محمدی با عنوان «حُر گیلان» رونمایی شد

کتاب زندگینامه شهید شیخ حسن محمدی با عنوان «حُر گیلان» ظهر امروز مسئولین محلی و خانواده این شهید والامقام در کانون شهیدحق شناس  رونمایی شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ کتاب زندگینامه شهید شیخ حسن محمدی با عنوان «حُر گیلان» ظهر امروز مسئولین محلی و خانواده این شهید والامقام در کانون شهیدحق شناس  رونمایی شد.

 نویسنده کتاب «حُر گیلان» در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر با اشاره به اهمیت معرفی شهدا خاطرنشان کرد: استان گیلان متاسفانه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مظلوم واقع شده است و امروز همه باید شهدایی همچون شیخ حسن محمدی که این‌گونه به امام رضا(ع) عرض ارادت کرد و متحول شد را بشناسند.

علی سمیعی گفت: این کتاب ۲ هزار و صد صفحه ای، زندگی پر ماجرای این شهید پیش از شرفیابی به بارگاه حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام و تحول درونی وی پس از توبه به درگاه حق، روایتی خواندنی ست که در آن ، طلب حاجت این شهید دلسوخته از درگاه الهی را مبنی بر شهادت در راه خدا در عملیات کربلای ۵ ، به تصویر کشیده شده است.

دختر شهید شیخ حسن محمدی نیز در این مراسم به خوبان خبر باظهار داشت: واژه “حسرت” در همین فاصله بین من و پدرم خلاصه می‌شود؛ آخرین روزی که از کنارمان می‌رفت و توان جدا شدن از یکدیگر را نداشتیم و هنوز هم آن بی‌قراری‌ها برای پدر را به‌یاد دارم که بسیار سخت و سنگین بود.

 وی ابراز داشت: پدرم تکیه‌گاه آرزوهایم و جزو خاطراتم است و در تک تک ثانیه‌های وجودم قرار دارد اینکه “پدرم دیگر نیست” خطاست زیرا پدرم هست و شهدا زنده هستند.

دختر شهید شیخ حسن محمدی خاطرنشان کرد: پدرم در سرزمین شلمچه شهید شد و کتابش همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) رونمایی شد و امروز امیدوارم من و برادرم بتوانیم راه پدرم را ادامه دهیم و از همه کسانی‌که در چاپ کتاب زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

 به گفته وی یکی از کارگردانان رسانه ملی اعلام کرد که کار نوشتن فیلمنامه برای این شهید بزرگوار را آغاز کرده است.

گفتنی است؛ شهید شیخ حسن محمدی در سال  1339 در روستای تمل محله خشکبیجار متولد شد. این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های حق علیه باطل شد و  درسال ۱۳۶۵ منطقه عمومی شلمچه براثر ترکش های بسیار زیادی که تنش را ریز ریز کرد به شهادت نائل شد.
 
 

 

انتهای پیام/۸۵۲۲

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads