کد خبر: 205920 - تاریخ: دوشنبه، 26 اکتبر 2020 - 09:04

چرا مرد‌ها جزئیات را فراموش می‌کنند؟

مردان در زندگی بنا به دلایلی جزئیاتی مانند تولد همسرشان را فراموش می‌کنند که بد نیست دلایل آن را بدانید.

به گزارش خوبان، پرابو لازاروس، مشاور خانواده، می گوید: یکی از موضوع‌هایی که در ذهن مردان نهادینه شده، این است که آن‌ها تأمین‌کنندگان نیاز‌های زنان و فرزندان و محافظان زندگی هستند و به همین دلیل، جزئیات را فراموش می‌کنند.

زنان باید قبل از عصبانی شدن به خاطر فراموش‌کاری شوهرشان، به خود یادآوری کنند که تا مدتی پیش، تمام کاری که همسرشان قبل از رسیدن به خانه باید انجام می‌داد، رساندن جسم خسته‌اش به خانه خود بود، جایی که زن و فرزندش منتظر او بودند تا خرجی و غذایی بیاورد و زمانی را برای بودن و تفریح با خانواده‌اش بگذراند که این، تنها یکی از مسئولیت‌های مرد بود که او پس از سیر شدن شکمش و برطرف شدن نیاز‌های اولیه بیولوژیکی‌اش، در سایه درخت بزرگی دراز می‌کشید و فقط در صورت تهدید اعضای خانواده‌اش از خواب بیدار می‌شد.

این رفتار، نسل به نسل در ژن مردان گشته و در طی قرن‌ها، در ذهن مردان ریشه دوانده، اما تکامل انسان باعث ایجاد تغییراتی در شرایط شده است و با این وجود، باز هم این تحول با انتظار‌هایی که زن‌ها از همسر خود دارند فاصله زیادی دارد. زیرا اغلب مردان هنوز بر این باورند که رفتن به محل کار، گذاشتن غذا روی میز و تأمین نیاز‌های اولیه زنشان، تنها هدف زندگی آن‌ها است.

همه زن‌ها می‌دانند که در طول دوران نامزدی و حتی چند سال پس از ازدواج، شوهرشان بهترین خاطرات را در ذهن آن‌ها به جای گذاشته است که این ثابت می‌کند، اغلب مرد‌ها حتی به کوچک‌ترین جزئیات هم در رابطه زناشویی خود توجه دارند، اما شاید سوالی که در این خصوص مطرح شود این است که چرا مردان با گذشت چند سال از ازدواجشان، تاریخ تولد یا سالگرد ازدواج خود را فراموش کرده اند؟ آیا این نشان می‌دهد که مردان بی‌عاطفه‌اند؟

حقیقت این است که در روز‌های ابتدایی آشنایی، مردان تمام تلاش خود را می‌کنند تا محبت زن را به خود جلب کنند و این مقوله برای آن‌ها یک چالش بزرگ به حساب می‌آید. اما بعد از اینکه مردان به این هدف دست یافتند، چالش‌های بزرگتر و سخت‌تری مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد که این مراحل سخت، خارج از قلمرو همیشگی شان است.

اغلب مردان از این حقیقت اطلاع کافی ندارند که فراموش کردن جزئیات کوچک تا چه اندازه می‌تواند برای زن‌ها گران تمام شود تا جایی که تلقی آن‌ها از این موضوع این است که در رابطه زناشویی شان یا عشقی وجود ندارد و یا این که عشق میان آن‌ها بسیار کمرنگ است.

به همین خاطر، مرد‌ها همیشه تاکید می‌کنند که آن‌ها به سختی، کار و تلاش کرده‌اند تا در حد توانشان بتوانند بهترین‌ها را برای زن و فرزند خود تهیه کنند. در این میان، اگرچه اغلب آن‌ها به دلیل این موضوع با نارضایتی همسر خود روبه‌رو شده اند، امّا باز هم متوجه کار اشتباه و یا سهل انگاری خود نشده اند.

با این وجود باید بررسی کرد که آیا این موضوع بدان معناست که زنان هیچ گونه انتظاری از همسرشان برای به خاطر سپردن جزئیات را ندارند؟ در پاسخ باید گفت به دلیل پویایی اجتماعی و فشار‌های وارده از سوی هم سن و سال ها، زن‌ها همیشه انتظار دارند که همسرشان علاوه بر برطرف کردن نیاز‌های خانواده، به مسائل دیگری، چون جزئیات زندگی و هر آن چه که به عنوان یک الگوی رفتاری مناسب در جامعه مرسوم است، توجه کافی داشته باشند.

راه حل این مشکلات چیست؟

راه حل این مشکلات کاملا آسان است؛ به طوری که مردان می‌توانند برای این کار یک تقویم یا سررسید تهیه کنند تا در آن، مناسبت‌ها و روز‌های مهم زندگی خود را علامت بزنند و در کنار آن روز‌ها نیز، هدیه‌های مورد علاقه همسرشان مانند ادکلن، گل یا وسیله مورد علاقه او را یادداشت کنند و علاوه بر این، به عنوان یک شرط احتیاط، مرد می‌تواند کاری کند که همسرش، این مناسبت‌های جزئی یا اصلی را فراموش کند تا بتواند با غافلگیر کردن، او را خوشحال کند.

مردان باید تلاش کنند تا تمام اتفاق و مناسبت‌ها و حتی جزئی‌ترین مسائلی که از نظر شریک زندگیشان مهم است را به خاطر بسپارند و این کار را به یک عادت تبدیل کنند تا همه چیز را در زمان مقرر خود، به یاد آورند. چرا که با این رفتار ثابت می‌کنند حواسشان به همسرشان است و زن‌ها هم متوجه می‌شوند که برای شوهر خود تا بسیار اهمیت دارند.

اگر یک مرد، شوهر و پدری مسئولیت‌پذیر است، به طور منطقی می‌توان گفت که یک انسان خوب هم است که برای برطرف کردن نیاز‌های خانواده‌اش، بسیار تلاش می‌کند. بنابراین، زن‌ها نباید برای فراموش کردن برخی از مناسبت‌ها از سوی شوهرشان، به او خرده بگیرند، بخصوص زمانی که این مشکل کوچک، راه حلی به این سادگی دارد و زن‌ها می‌توانند به شوهرشان کمک کنند تا این مناسبت‌ها و روز‌های خاطره انگیز برایشان یادآوری شده و به یک عادت خوب در ذهنشان پرورش یابد.

 

 

انتهای پیام/۲۳۶

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads