کد خبر: 205365 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 اکتبر 2020 - 09:40

۸ ترفند برای رشد سریع مو‌ها/ چه کنیم تا موهایی درخشان داشته باشیم؟

داشتن مو‌های بلند، سالم و درخشان در کوتاه مدت چالشی غیرممکن نیست، بلکه می‌تواند با مجموعه‌ای از ترفندها، عادت‌ها و روش‌های ساده تحقق یابد.

به گزارش خوبان، عوامل فراوانی، چون سبک زندگی، رژیم غذایی سالم، سن و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که می‌تواند بر زمان رشد مجدد مو تأثیر بگذارد، بنابراین مراقبت از پوست سر و تحریک گردش خون برای تسهیل باز شدن فولیکول‌ها از مهمترین مراحل رشد سریع مو محسوب می‌شود.
بر اساس گزارش سایت ایتالیایی «وان پیج»، در گزارش بعدی ۸ نکته برای رشد سریع مو از بالش گرفته تا ماسک‌های مناسب را ارائه می‌دهیم.
۱- ماساژ پوست سر
ماساژ دادن پوست سر هنگام استفاده از شامپو با نوک انگشتان همراه با اعمال فشار سبک یکی از نکات اصلی برای داشتن مو‌های بلند و سالم بوده و روشی است که به گردش خون سالم کمک و رشد مو را تحریک می‌کند.
 
این راهکار برای باز کردن فولیکول‌ها و تحریک گردش خون در مویرگ‌ها (میکروسیرکولاسیون) استفاده می‌شود، بنابراین سلول‌های مو با سرعت بیشتری احیا می‌شوند.
همچنین توصیه می‌شود از شستشوی مکرر مو‌ها خودداری کنید، این عادت بسیار بدی است و روی رشد مو تأثیر منفی می‌گذارد، بنابراین توصیه می‌شود شستشوی آن را به دو یا ۳ بار در هفته کاهش دهید.
۲- بهبود عادات غذایی
یک رژیم غذایی سالم همراه با ترکیب صحیح برخی از غذا‌ها رشد مو در کوتاه مدت را تقویت کرده و مدت زمان کوتاه می‌شود. از جمله این غذا‌ها می‌توان به مرغ، عدس، نخود، تخم مرغ، شیر، لیمو، پرتقال، کیوی و جعفری اشاره کرد.
 
۳- مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها
تغذیه مناسب را می‌توان با مصرف مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها همراه کرد، اما باید توجه داشت که این مکمل‌ها نمی‌توانند جایگزین غذا‌های سالم و رژیم‌های غذایی شوند.
 
در میان ویتامین‌های مفید برای مو، ویتامین‌های A، E، C، B۵ و B۶، علاوه بر آهن و مواد معدنی مانند منیزیم، روی و مس هستند که مکمل‌های  بسیار خوبی برای مو‌های بلند به شمار می‌روند.
۴– بالش
استفاده از رو بالشی ابریشمی یک راه مفید برای مو است، زیرا این پارچه بسیار نازک یک مزیت اصلی دارد و اینکه سبوم یا همان چربی را از پوست سر جذب کرده و به این ترتیب پوست سر و فولیکول‌ها می‌توانند در طول شب نفس بکشند.
 
۵- آب سرد برای شستشوی مو

از جمله ترفند‌ها برای رشد و بلند شدن موها، شستشوی آن‌ها با آب سرد، چه بعد از استفاده از شامپو و چه پس از استفاده از هرگونه روش درمانی (نرم کننده) است.

 
اثرات دوش گرفتن با آب سرد بر سلامت شما
شست و شوی نهایی مو‌ها باید با آب سرد انجام شود تا از ضعیف شدن مو و از همه مهمتر از استرس ناشی از تغییرات دما پس از شستشو پیشگیری شود.
۶- حالت دادن به مو
یکی دیگر از عوامل رشد مو، شانه زدن روزانه آن با برس مخصوص و بدون اعمال فشار زیاد یا کشیدن است و این عادت روزانه منجر به نتایج مشابه ماساژ پوست سر یعنی افزایش گردش خون و در نتیجه رشد سریعتر مو می‌شود.
 
۷- خشک کردن مو با فاصله
نباید از گرما به طور مستقیم یا خیلی نزدیک به مو برای خشک کردن آن استفاده کنید، زیرا این امر منجر به شکنندگی و ضعف مو و در نتیجه ریزش سریع آن می‌شود.
 
۸ ترفند برای رشد سریع مو‌ها/ چه کنیم تا موهایی درخشان داشته باشیم؟
برای داشتن مو‌های بلند، ضخیم و محکم در مدت زمان کوتاه، سشوار باید حدود ۱۰ سانتی متر از مو فاصله داشته و درجه حرارت آن بالا نباشد.
۸- محصولات طبیعی
برخی محصولات طبیعی مانند روغن کرچک، ماسک آلوئه ورا، شستشو با رزماری یا سرکه سفید و استفاده از ماسک طبیعی حداقل یک بار در هفته به تغذیه طبیعی فولیکول‌ها و پوست کمک کرده و رشد سریع مو را تسهیل می‌کند.
 
۸ ترفند برای رشد سریع مو‌ها/ چه کنیم تا موهایی درخشان داشته باشیم؟
در میان سایر روش‌های درمانی طبیعی حنا گذاشتن است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مو‌های سفید بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث تقویت مو و تحریک رشد آن می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads