کد خبر: 204914 - تاریخ: یکشنبه، 20 سپتامبر 2020 - 17:43

استاندار گیلان:

گسترش فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه‌های مدرن کشاورزی ضرورت است

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت گسترش فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه های مدرن کشاورزی، گفت: باید از پتانسیل های حوزه کشاورزی بهره گیری شود.

 به گزارش خوبان، ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه شورای اداری آستانه‌اشرفیه ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس که یادآور حماسه‌ها و رشادت‌های دلیر مردان این مرز و بوم است، گفت: تلاش‌های ایثارگران، جانبازان، رزمندگان به ویژه شهیدان والامقام استان گیلان فراموش شدنی نیستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهای مدعی در دوران شیوع کرونا ارسال دارو را به ایران منع کردند، گفت: همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس شاهد ایثارگری و فداکاری کادر درمان در راستای حفظ سلامت جامعه و تلاش‌های گروه‌های جهادی و کمک‌های مومنانه مردم شایسته تقدیر است.

زارع با تأکید بر اینکه در سایه وحدت و همدلی ملت ایران برنامه‌های دولت تدبیر و امید و نیز راهبردهای توسعه محور استان گیلان با تلاشی مضاعف در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: انتظار می‌رود فرمانداران طرح‌های نیمه تمام شهرستان‌ها را پایش کرده و جدیت لازم برای بهره برداری پروژه‌های خدماتی و عمرانی صورت گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید وظیفه سنگینی برای دستگاه‌های اجرایی است، افزود: آستانه اشرفیه پتانسیل‌های زیادی در بخش‌های کشاورزی و گردشگری دارد که قابل استفاده است.

وی گسترش فعالیت صنایع تبدیلی و شیوه‌های مدرن کشاورزی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی نیز در اولویت کاری قرار گیرد.

استاندار گیلان از اختصاص چهار هزار هکتار از اراضی ملی این استان برای توسعه زارعت چوب با هدف جهش تولید خبر داد و گفت: آستانه اشرفیه می‌تواند در تولید نهال صنوبر، بهبود و توسعه چوب صنوبر برای استفاده صنایع مرتبط در استان و کشور مفید باشد.

زارع با تاکید بر اینکه توسعه زراعت چوب به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی روستانشینان کمک شایان توجه‌ای خواهد کرد، گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه زراعت چوب مطابق در دستور کار است.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای همه بخش‌های استان را دغدغه‌ای جدی دانست و تصریح کرد: نظارت مستمر بر تغییر کاربری‌ها ادامه می‌یابد.

در پایان با قدردانی از زحمات یونس محمودی فرماندار سابق آستانه اشرفیه، حمید رضایی به عنوان فرماندار جدید این شهر منصوب و معرفی شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads