کد خبر: 204838 - تاریخ: جمعه، 18 سپتامبر 2020 - 11:54

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید!

با ایجاد یک سری تغییرات جزئی و سریع می‌توانید فضای مورداستفاده‌ی هر اتاقی را افزایش دهید. بازی با رنگ، نور و اثاثیه می‌تواند ظاهر بسیاری متفاوتی به محیط خانه ببخشد.

به گزارش خوبان، با ایجاد یک سری تغییرات جزئی و سریع می‌توانید فضای مورداستفاده‌ی هر اتاقی را افزایش دهید. بازی با رنگ، نور و اثاثیه می‌تواند ظاهر بسیاری متفاوتی به محیط خانه ببخشد. اگر خانه‌ی کوچکی دارید از شلوغ‌کردن محیط پرهیز کنید و از کوچک‌ترین فضا، بهترین استفاده‌ی کاربردی را ببرید. در این مقاله چند راهکار را با هم مرور می‌کنیم.

از رنگ روشن و مونوکروم استفاده کنید

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

رنگ تیره باعث کوچک دیده‌شدن فضا می‌شود، در حالی که رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر از چیزی که هست، نشان می‌دهند. برای این کار می‌توانید از طیف رنگ کرم استفاده کنید تا فضا را روشن‌تر نشان بدهد. سعی کنید رنگ اثاث خانه را نزدیک به رنگ باقی وسایل‌ها و دیوار یا حداقل در یک طیف رنگی انتخاب کنید.

تشابه رنگ باعث یکدست دیده‌شدن وسایل‌ها و در نتیجه بزرگ دیده‌شدن فضا می‌شود. می‌توانید برای تکه‌ای از اثاثیه که در فضا کاربرد بیشتری دارد و مرکزی است، رنگ تیره‌تری انتخاب کنید. این تکه می‌تواند میز ناهارخوری، تختخواب و یا مبلمان باشد. با گذاشتن رومیزی و یا کوسن با رنگ روشن‌تر آن را کمی متعادل کنید تا تمام توجه چشم را به خود جلب نکند.

آینه را فراموش نکنید

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

استفاده از آینه روش بی‌نظیری است که به‌وسیله آن می‌توان حتی کوچک‌ترین فضا‌ها را بزرگ نشان داد. آینه به‌وسیله انعکاس نور، چه نور طبیعی خورشید و یا نور مصنوعی، فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد.

آینه را در راستای نقطه تمرکز اتاق قرار دهید. در برابر دیوار اصلی اتاق آینه‌ای بزرگ قرار دهید. این کار باعث دراز و بلند دیده‌شدن اتاق می‌شود. خلاقیت به خرج دهید. از آینه‌های کوچک متعدد استفاده کنید. آن‌ها را در چیدمان مختلف کنار هم قرار داده تا مانند یک آینه به نظر بیایند.

اگر آینه را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید، اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

از فضای دیوار استفاده کنید

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، مهم‌ترین نکته این است که از شلوغ‌کردن بی‌دلیل خودداری کنید و فقط لوازمی را که مورد نیازتان است، داشته باشید. اگر وسیله‌ای دارید که سالهاست از آن استفاده نکرده‌اید، از شرش خلاص شوید. با نصب شلف دیواری هم، فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

شلف و رخت‌آویز را درون کمد خود نصب کنید. لوازم ریز درون کمد را داخل یک قفسه قرار داده و روی شلف‌ها بگذارید.
رخت‌آویز را همچنین می‌توانید پشت در نصب کنید و برای آویزان کردن کت و اکسسوری‌های خود مورداستفاده قرار دهید.
تخت خود را کشودار انتخاب کنید. از این کشو می‌توانید حداکثر استفاده را ببرید. اگر تختتان کشودار نیست، می‌توانید با کمک جعبه وسایل خود را مرتب زیر تخت قرار دهید. برای اینکه این وسایل جلوه بدی پیدا نکند از روتختی بلند برای پوشاندن آن استفاده کنید.

از اثاث خود چندمنظوره استفاده کنید

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

می‌توانید میز کار خود را کنار تخت خوابتان قرار دهید و شب، از آن به‌عنوان پاتختی هم استفاده کنید.

برای میز اتاق پذیرایی از گنجه و صندوق استفاده کنید. اولا سطح کافی برای گذاشتن وسایل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوما از فضای داخل آن می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید.

اگر دنبال چهارپایه‌ی جلو کاناپه هستید، مدلی را انتخاب کنید که دارای درپوش باشد. می‌توانید از فضای داخل آن برای گذاشتن وسایلی که کمتر مورد نیازتان است، استفاه کنید.

فضا را شلوغ نکنید

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

هرچقدر که در اتاق لوازمی بیشتری قرار دهید، کوچک‌تر به نظر می‎رسد؛ بنابراین از خریدن لوازمی که کاربرد ندارند، خودداری کنید. ابتدا لوازمی که مورد نیازتان است را بچینید، مانند تخت و مبلمان.

اگر فضای کوچکی دارید، به خریدن یک دست کامل مبلمان فکر نکنید و تنها به تعدادی که نیازتان است، بخرید. از گذاشتن صندلی و میز اضافه خودداری کنید.
دیوار فضای کوچک را با آویزان‌کردن تابلو و نقاشی زیاد شلوغ نکنید. دیوار شلوغ، اتاق را شلوغ و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

در چیدمان اثاثیه بازنگری کنید

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

وقتی فضای کوچکی دارید، کوچک‌ترین تغییر‌ها هم بزرگ به چشم می‌آیند. لوازم را نزدیک‌تر به دیوار‌ها قرار دهید و در وسط اتاق نچینید. حتما تختخواب را گوشه اتاق قرار دهید. از مشخصه‌های اتاق بزرگ این است که بتوانید به‌راحتی در آن حرکت کنید و اثاثیه را طوری قرار دهید که مانع رفت‌وآمد نشوند.


حواستان به ارتفاع لوازم روی دیوار باشد

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

فرقی نمی‌کند قفسه باشد یا یک تابلو. اگر آن‌ها را در نصف ارتفاع دیوار نصب کنید، باعث کوتاه دیده‌شدن آن می‌شوند. اگر این لوازم را نزدیک‌تر به کف اتاق آویزان کنید، باعث بلند دیده‌شدن سقف می‌شوند.


تمیزی اتاق

چگونه فضای خانه خود را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهیم

همیشه تخت خود را مرتب نگه دارید. تمیز نگه‌داشتن اتاق فضایی بیشتر در اختیارتان قرار می‌دهد. لوازم را در راه رفت‌وآمد قرار ندهید. لوازمی را که مورد نیازتان نیست، در معرض دید قرار ندهید. پتو و بالش اضافی را در کمد قرار دهید.

اگر اثاثیه‌ای دارید که هیچ مورد نیازتان نیست، به فروختن یا اهداکردن آن فکر کنید.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads