کد خبر: 202623 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 ژوئن 2020 - 18:53

استاندار گیلان مطرح کرد:

رفع نیازهای داخلی با مثلث فناوری، دانشگاه و صنعت محقق می شود

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان نیازمند حمایت هستند، گفت: رفع نیازهای داخلی با مثلث فناوری، دانشگاه و صنعت محقق می شود.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع عصر سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید در استانداری گیلان با اشاره به ۱۰ تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه نظام، اظهار کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب بهترین راهکار برای مقابله با تحریم‌ها است که از سوی دولت نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی به سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان گیلان اشاره و با بیان اینکه در جریان این سفر بازدیدهایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان انجام شد، افزود: این دستاوردهای نشان دهنده ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است که باید تقویت شود.

استاندار گیلان در ادامه به برنامه ریزی دقیق و کاربردی برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها اشاره و گفت: در این مسیر و توجه به ظرفیت داخلی و مردم گرایی هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه فناوری پایه و اساس توسعه ظرفیت‌های داخلی است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد توجه به فناوری در سطح کشور و تقویت این بخش در استان گیلان بوده‌ایم.

زارع با اشاره به همسایگی استان گیلان با کشورهای حاشیه خزر و با بیان اینکه ارتباط خوبی بین دانشگاه گیلان و با مراکز علمی کشورهای همسایه دارد، تصریح کرد: مثلث فناوری، دانشگاه و صنعت از ارکان رفع نیازهای داخلی و زمینه توسعه ملی را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا و بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید اقلام مورد نیاز اشاره و بیان کرد: باید زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازارهای داخلی و خارجی برای این شرکت‌ها فراهم شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید کالاها و خدمات مورد نیاز را از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور دریافت کنند، افزود: روند افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان گیلان در سال‌های اخیر قابل توجه بوده و در تولید اپلیکیشن و گیم رتبه دوم را را داریم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند توسعه فیزیکی و کیفی مناسب در فناوری هستیم، گفت: استارتاپ ها نیازمند توجه و حمایت هستند رشد اقتصاد ما قابل توجه بود تعدادی از پروژه‌های استان متعلق به پارک علم و فناوری است.

زارع با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت اشتغال استارتاپ ها، ادامه داد: است یکی از نکات برجسته این شرکت‌های دانش بنیان اشتغال جوانان تحصیل کرده گیلانی است.

کد خبر 4962514
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads