کد خبر: 200718 - تاریخ: دوشنبه، 27 آوریل 2020 - 21:14

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛

بیشترین مرز ترانزیتی کشور متعلق به استان گیلان است

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه بیشترین مرز ترانزیتی کشور متعلق به این استان است گفت: گیلان ظرفیت‌های بالایی دارد و در صورت وجود وفاق بین نمایندگان آن می‌توانیم شاهد توسعه استان باشیم.

 به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش امروز در دیدار با نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه سازمان صمت گیلان ۴۵ درصد از اشتغال استان را بر عهده دارد اظهار داشت: این سازمان ۱۱۰ هزار واحد صنفی، ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و ۱۰۶ معدن دارد و با اشتغال افراد در این حوزه‌ها ۴۵ درصد اشتغال استان برعهده صمت گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌های موجود در این استان برای توسعه آن خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که برای توسعه همه‌جانبه استان گیلان در سطح ملی و استانی از ظرفیت‌های نمایندگان آن به‌خوبی بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ درصد ثروت جهان متعلق به ایران است اما نتوانستیم در تبدیل این ثروت به اقتصاد پویا از ۶ دهم درصد فراتر رویم گفت: توسعه پایدار استان گیلان در حوزه اشتغال، صنعت و طرح‌های عمرانی نیازمند ایجاد همکاری و وفاق بین نمایندگان استان است.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه بیشترین مرز ترانزیتی کشور متعلق به استان گیلان است عنوان کرد: گیلان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی از لحاظ منطقه‌ای و جغرافیایی دارد و در صورت وجود وفاق به‌دور از یک‌جانبه‌گرایی می‌توانیم توسعه استان را شاهد باشیم.

نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در مجلس نیز در این دیدار حل مشکلات اقتصادی و معضل اشتغال گیلان را در گرو توسعه صنعت دانست و اظهار داشت: اگر رویکرد درستی نسبت به مناطق آزاد داشته باشیم می‌توانیم از ثمرات اقتصادی آن بهره‌مند شویم.

پرویز محمدنژاد با اشاره به اینکه امکان انعقاد قراردادهای دو جانبه تجاری برای ایران در شرایط تحریم فراهم است و باید بیشتر از زمان فعلی از ظرفیت مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد انزلی برای توسعه اقتصادی گیلان بهره ببریم افزود: متاسفانه هنوز جایگاه اقتصاد در زندگی را به‌درستی درک نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا جهت توسعه استان گیلان تصریح کرد: مناطق آزاد در انجام تعهدات اوراسیا نقش بسیار اثرگذاری دارند و با وجود آنکه ایران سومین کشوری است که به اتحادیه اوراسیا پیوست اما تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت برای توسعه کشور بهره ببریم.

محمدنژاد راهکار مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان را تولید دانش فنی و پیشرفت کشور در حوزه تکنولوژی دانست و خاطرنشان کرد: ایران در مقایسه با سایر کشورها در حوزه انرژی مصرف دو برابری دارد و در تولید دانش و تکنولوژی نیز سرعت عمل پایینی داریم.

نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در مجلس از تشکیل منظومه‌ای برای آمایش سرزمین در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: جهت افزایش صنایع تبدیلی با استفاده از روش‌های نوین جهانی و دانش‌بنیان در لنگرود برنامه‌ریزی کردیم و تحقق آن نیازمند همکاری سازمان صمت استان است.

انتهای پیام/۶۱۳/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads