کد خبر: 200502 - تاریخ: یکشنبه، 19 آوریل 2020 - 16:28

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ؛

نیمه‌تمام بودن ۴۵۰۰ پروژه عمرانی در گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از نیمه‌تمام بودن ۴۵۰۰ پروژه عمرانی در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری مقدم عصر امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه‌ها و اعتبارات عمرانی شهرستان رودسر که در سالن اجتماعات این فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: تلاش استانداری و همه مدیران دستگاه‌ها این است که پروژه‌های عمرانی استان در مدت تعیین‌شده خود به اتمام برسد. 

وی از نیمه‌تمام بودن چهار هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: راه‌آهن رشت- آستارا و رشت- انزلی و آزادراه گیلان که هشت کیلومتر از آن باقی‌مانده تنها بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان هستند که برای اتمام این پروژه‌ها نیازمند رقم اعتباری بسیار بالایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی سد پلرود خبر داد و بیان کرد: برای اتمام این نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است درحالی‌که ۷۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکار باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در بحث اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی خوب عمل نشده است، گفت: برای شروع یک پروژه حتماً بایستی منابع مالی و دانش فنی آن لحاظ شود.

مقدم، داشتن طرح جامع تفضیلی شهرهای رودسر، چابکسر، کلاچای و واجارگاه را از دغدغه‌های فرمانداری شهرستان رودسر خواند و افزود: در صورت تأمین اعتبار از سوی این شهرداری‌ها به‌زودی طرح جامع برای این شهرها تصویب خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل مدیریت پسماند استان گیلان ازجمله شهرستان رودسر تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه کشور جهت مدیریت پسماند در استان‌های شمالی شامل گیلان، مازندران و گلستان در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد با توجه به پروژه‌های مختلف که در گیلان داشتیم سهم استان ما از این میزان بیش از ۱۳۰ میلیارد بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به وضعیت نامناسب زباله‌ها در شرق گیلان و ضرورت رفع مشکلات کارخانه کمپوست رودسر گفت: در سال گذشته سه میلیارد تومان برای خط پردازش این کارخانه اختصاص یافت چون برای فعال کردن این کارخانه طبق نظر کارشناسی نیازمند اعتبارات بیشتری بوده سهم اعتباری رودسر افزایش‌یافته است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads