کد خبر: 198954 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 فوریه 2020 - 13:44

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

انجام تست تشخیص کرونا از شنبه در استان گیلان

استاندار گیلان با اشاره به ارسال محموله بهداشتی وزارت بهداشت به این استان، گفت: با پیگیری های صورت گرفته از شنبه تست تشخیص کرونا در گیلان انجام خواهد شد.

به گزارش حوبان،  ارسلان زارع پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید انبار محموله بهداشتی ارسال شده از سوی وزارت بهداشت به گیلان در جمع خبرنگاران تأکید کرد: هیچ نگرانی در زمینه تأمین ملزومات مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای صیانت از سلامت هموطنان پرداخت شده است، افزود: شیوع هر ویروس یک برهه زمانی را باید طی کند این ویروس نیز قطعاً با تلاش همه دستگاه‌ها به ویژه وزارت بهداشت و درمان کنترل و خاتمه خواهد یافت.

استاندار گیلان به نقش مشارکت مردم در کنار تلاش فعالان حوزه سلامت و درمان اشاره و تصریح کرد: همکاری و همدلی همه اعم از مردم، بخش دولتی و خصوصی قطعاً در این ویروس نتیجه بخش خواهد بود.

زارع با اشاره به اینکه با پیگیری صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ انجام آزمایش تشخیص کرونا از شنبه هفته آینده در گیلان انجام می‌شود، ادامه داد: انجام تشخیص بیماری کرونا در استان، منجر به سرعت شناسایی و درمان این بیماری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم غربالگری از پنجشنبه در مبادی ورودی استان مستقر می‌شوند، گفت: هموطنانی که به گیلان سفر می‌کنند و علائمی همچون ویروس کرونا در آنان مشاهده شود، به مدت دو هفته قرنطینه خواهند شد.

گفتنی است محموله بهداشتی اعم از شامل تخت بیمارستانی، انواع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و لباس از سوی وزارت بهداشت به استان گیلان به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا ارسال شده و تداوم خواهد داشت.

کد خبر 4864665
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads