کد خبر: 197364 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 ژانویه 2020 - 13:17

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان ؛

شخم زمستانه در ۳۵ هزار هکتار از مزارع گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به شخم زمین‌های کشاورزی در استان گیلان گفت: امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی درزمینهٔ شخم زمستانه مواجه بوده و تاکنون ۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گیلان شخم زده‌شده است.

به گزارش خوبان، علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید از ظرفیت کشاورزی در استان گیلان به‌درستی استفاده شود، اظهار کرد: در استان گیلان زمین‌های کشاورزی و شالیزاری بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان از آن محصولات کشاورزی متعددی را تولید کرد که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شخم زمین‌های کشاورزی در استان گیلان گفت: امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۳ درصدی درزمینهٔ شخم زمستانه مواجه بوده و تاکنون ۳۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گیلان شخم زده‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان انجام شخم زمستانه را برای زمین‌های کشاورزی بسیار مهم دانست و بیان کرد: صرفه‌جویی در هزینه، استفاده درست از آب بارش، از بین رفتن آفات و افزایش تولید ازجمله مزایای انجام شخم زمستانه است.

درجانی با اذعان به اینکه توزیع کودهای شیمیایی در تعاونی آغازشده است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده تاکنون توزیع ۶ هزار تن کود شیمیایی در تعاونی‌های روستایی و بخش‌های خصوصی انجام‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads