کد خبر: 196634 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 ژانویه 2020 - 13:46

تکمیل خط ریلی و ترانزیتی جنوب شمال تا پایان سال ۹۹

معاون رئیس‌جمهور از تکمیل خط ریلی و ترانزیتی جنوب شمال تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: تا سال آینده باید بار از بنادر جنوب به دریای خزر برسد چون در اوراسیا باید بسیاری از اجناس از همین مسیر انجام شود.

به گزارش خوبان، محمدباقر نوبخت امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در تالار غدیر استانداری با تأکید بر اینکه جلسات اقتصاد مقاومتی باید خروجی داشته باشد، اظهار کرد: طی ۹ ماه اخیر ۹ جلسه اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل‌شده و باید دید خروجی این جلسات چقدر به توسعه اشتغال و تولید کمک کرده است.

وی با بیان اینکه قرار بود حدود یک‌میلیون شغل با حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در کشور اجرایی شود ، افزود:  سهم گیلان از این پیش‌بینی یک هزار و یک‌صد میلیون تومان اعتبار جهت ایجاد حدود ۲۶ هزار فرصت شغلی برای جوانان گیلانی بود.

جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی و عمرانی، دو بخش عمده ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی بود، گفت: در اعطای تسهیلات بانکی به بخش خصوصی در راستای طرح‌های تولیدی، بانک‌ها باید کمک بیشتری کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه در گیلان ۱۹۶ طرح در عرصه تولید و خدمات وجود دارد، خاطرنشان کرد: با تزریق اعتبار و تسهیلات ۸۸۵ میلیارد تومانی، می‌توان این طرح را به اتمام رساند و ۹ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه حدود ۳۲ طرح از ۱۹۶ طرح در گیلان اعتباری ۱۱۵ میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند، افزود: بااینکه دو ماه و نیم به انتهای سال باقی‌مانده فرآیند اشتغال در گیلان روی غلتک افتاده و مابقی طرح‌های مانده از ۱۹۶ طرح نیز نیازمند زیرسازی هستند.

وی با بیان اینکه امروز در کنار فشار تحریم‌ها با یک عدم اعتماد اجتماعی نیز مواجه هستیم، تصریح کرد: ۱۷ میلیون و ۷۰۷ هزار خانوار در کشور کمک معیشتی دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی دریافت می‌کنند اما در راستای اعتمادسازی صداوسیما مجبور شده تا به‌صورت رندوم با کمک معیشتی بگیران در وزارت رفاه تماس بگیرند و در جامعه اعتمادسازی کنند.

جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی اشتغال ایجادشده در گیلان بیان کرد: اگر گفته می‌شود در گیلان یک‌میزان معین شغل ایجادشده باید میزان اعتبار، تعداد شغل و ذکر اسامی اشتغال ایجادشده مشخص و قابل‌پیگیری باشد.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور همچنین تکلیفی بر خبرنگاران کرد و گفت: باید توری برای خبرنگاران گیلانی تشکیل شود تا با تقسیم‌کار، طرح‌های اشتغالی که در گیلان و در قالب اقتصاد مقاومتی انجام‌شده را از نزدیک برای مردم روایت کنند.

نوبخت همچنین گریزی به دخل‌وخرج کشور زد و در بخشی از آن افزود: کف سقف بودجه‌ای که برای اقشار ضعیف، بازنشستگان، فرهنگیان و سازمان‌های حمایتی در نظر گرفته‌شده حدود ۴۸۴ هزار میلیارد تومان است که هیچ‌گاه نمی‌توان آن را کاهش داد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بالغ‌بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد  تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت کرده‌ایم درحالی‌که هیچ‌گاه در ماه‌های فصل آخر پولی پرداخت نمی‌شد، تصریح کرد: ما در بدترین شرایط تحریمی تاریخ معاصر قرار داریم که مستکبران خشمگینانه مانع از رسیدن دارو می‌شوند و از شرایط سخت تحریمی نفت در برابر غذا نیز عبور کرده‌ایم.

نوبخت با اشاره به برجام و با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات دولت در چارچوب نظام بوده و بدون مشورت هیچ اقدامی انجام نمی‌شود، بیان کرد: قبلاً کشورهای دنیا برای مذاکره با ایران صف‌کشیده بودند اما علیرغم فشارها، ما وارث مشکلات اقتصادی بزرگ هستیم.

وی با بیان اینکه منابع ما محدود است اما نیازهای ما برای رشد و توسعه بسیار زیادند، افزود: در شرایط تحریم فعلی نمی‌توان مانع از ادامه تکمیل طرح‌ها شد بلکه باید منابع مالی خود را افزایش دهیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور همچنین اشاره‌ای به خط ریلی آستارا کرد و گفت: در این طرح فراملی یک شراکت ۵۰ درصدی با همتای آذربایجانی خودداریم و می‌توان گفت این طرح تنها برای ما بلکه برای کل منطقه از مزیت بالایی برخوردار است.

نوبت از تکمیل خط ریلی و ترانزیتی جنوب شمال تا پایان سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تا سال آینده باید بار از بنادر جنوب به دریای خزر برسد چون در اوراسیا باید بسیاری از اجناس از همین مسیر انجام شود.

جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور همچنین از تفویض اختیارات قانونی فرا استانی به استانداران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در اوراسیا تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اختیارات بسیار زیادی را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعطا کرده و لازم است با وزارت کشور مشورتی انجام شود تا اختیارات دولت به استانداران بیشتر شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads