کد خبر: 195300 - تاریخ: یکشنبه، 1 دسامبر 2019 - 08:58

منابع داخلی فرصتی برای سرمایه‌گذاری در کشور

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس می‌گوید در شرایط تحریمی، منابع بانک‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی بهترین ابزار برای تسریع و تکمیل پروژه‌های اقتصادی و عمرانی در کشور است.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی با اشاره به کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در کشور اظهار کرد: منابع خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه بسیار محدود است.

وی با بیان اینکه نباید با اتکا به سرمایه‌گذار خارجی اقتصاد کشور را محدود کرد، افزود: شرکت‌های خارجی آماده سرمایه‌گذاری در ایران، فقط در کشور حاضر می‌شوند و وقت تلف می‌کنند و به دلیل فشارهای خارجی و تبعاتی که برایشان به جهت ارتباط با ایران وارد می‌شود پا به فرار می‌گذارند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در کشور می‌تواند از منابع داخلی باشد، گفت: باید از سرمایه‌های موجود نظیر بانک‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی در جهت فعال کردن بخش‌های تولیدی و عمرانی کشور بهره گرفت.

عباسی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده کشور بیان کرد: باید در بودجه سال آینده کشور سهم گیلان به‌صورت ویژه‌تر دیده شود تا کمبودهای استان طی چند سال اخیر جبران گردد.

وی با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر منابع بانکی در توسعه اقتصادی و سرعت بخشی به پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: باید بانک‌ها برای رونق تولید و اشتغال پای‌کار باشند و بهترین راه برای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی همکاری بانک‌های داخلی با بخش خصوصی است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر کشور با منابع داخلی اداره می‌شود و نقش سرمایه‌گذاران خارجی کم است، گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی توسط داخلی‌ها انجام می‌شود اما لازم است برای پویاتر شدن سرمایه‌گذاری‌ها زمینه برای آن‌ها محیا تر شود.

عباسی با تأکید بر تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور و بهبود قوانین و آیین‌نامه‌ها در پی  آن، گفت: در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌داران حاضر به سرمایه‌گذاری منابع خود در داخل کشور هستند اما بروکراسی‌های زائد موجب می‌شود رغبت سرمایه‌گذار کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads