کد خبر: 194837 - تاریخ: شنبه، 16 نوامبر 2019 - 10:27

افزایش بارش‌ها و کاهش شدید دمای هوا در گیلان/ آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران احتمالی

در پی پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و کاهش شدید دمای هوا در گیلان ستاد مدیریت بحران استان گیلان تشکیل شد و دستگاه‌های اجرایی آن به حال آماده‌باش درآمدند.

به گزارش خوبان،  با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در روزهای گذشته مبنی بر بارش باران و برف و کاهش شدید دمای هوا در گیلان، شامگاه جمعه ستاد مدیریت بحران استان گیلان به ریاست استاندار تشکیل شد و دستگاه‌های اجرایی استان متعاقباً برای مقابله با بحران احتمالی به حال آماده‌باش درآمدند.

استاندار گیلان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسان باید بیش از گذشته آمادگی لازم را داشته باشند عنوان کرد: هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی باید براساس وظایف ابلاغی با تقویت تجهیزات، پیش‌بینی لازم برای اجرای وظایف خود و خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهند.

ارسلان زارع تجربه جاری شدن سیلاب در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مهرماه امسال در گیلان و خسارت‌های زیادی که به سبب آن در استان به وجود آمد را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به شرایط ناپایداری‌های جوی در استان تمامی دستگاه‌های اجرایی گیلان موظف به هماهنگی بیشتر با فرمانداران در سطح شهرستان‌ها هستند.

وی برای فرمانداران شهرستان‌های مختلف گیلان نیز توصیه‌هایی داشت و خاطرنشان کرد: فرمانداران ضمن برگزاری جلسات ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، متناسب با پیش‌بینی هواشناسی و میزان افزایش بارش‌ها باید اقدامات لازم را در جهت افزایش سطح آمادگی و پیشگیری از وقوع خسارت‌ها انجام دهند.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی هرگونه تغییرات ایجاد شده در نقشه‌های جوی را باید به صورت دقیق و در اسرع وقت اطلاع‌رسانی کند اظهار داشت: علاوه بر انجام تمامی این فعالیت‌ها مستندسازی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها در جهت جبران خسارت‌های احتمالی نیز واجب و ضروری است.

وی بر ضرورت استمرار ارائه خدمات لازم از سوی کلیه نیروهای امدادی، خدماتی، پلیس راه و راهور نیز تاکید کرد و ابراز داشت: به کشاورزان، دامداران، کوهنوردان، گردشگران و مسافران با همکاری صدا و سیما و سایر رسانه‌ها هشدارهای لازم حتماً اعلام شود تا از بروز هرگونه خسارت جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads