کد خبر: 192996 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 اکتبر 2019 - 08:11

عرضه صنایع دستی از پتانسیل های فعالیت در کسب و کار مجازی است

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان گفت: برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می توانیم محصولات فیزیکی ارائه دهیم که تهیه و تحویل سوغاتی از جمله صنایع دستی هر منطقه می تواند در این زمینه مورد توجه باشد.

به گزارش خوبان، سعید زاهدی در سمینار نقش فضای مجازی و صنعت ریفرال مارکتینگ در توسعه گردشگری استان گیلان که روز گذشته در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بحث فضای مجازی یک مقوله بسیار مهم در شکل‌گیری تفکرات و برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته و با استفاده از این بازوی هدایتگر می‌توانیم پروژه‌ها را پیش ببریم.

زاهدی با بیان اینکه پرداختن به فضای مجازی در توسعه گردشگری می‌تواند یک ابزار تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشد، افزود: آنچه امروزه اهمیت پیدا کرده، برنامه ریزی امور و هدایت گردشگران در این حوزه است و باید بدانیم چگونه بتوانیم صنعت گردشگری را با استفاده از این پتانسیل هدایت کنیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه یک دولت استانداری گیلان با اشاره به آمار ارایه شده جهانی در سال ۲۰۱۹ در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی، گفت: با نگاهی به آمار شاهد رشد چشمگیر سالیانه فعالیت دیجیتالی و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی هستیم.

وی با اشاره به نرخ نفوذ اینترنت افزود: با توجه به نرخ نفوذ اینترنت می‌توان در حوزه صنعت گردشگری داخلی و خارجی به ویژه از کشورهای مجاور بهره ببریم و از این اقدام در جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.

زاهدی با بیان اینکه ایران پانزدهمین کشور دنیا در اقبال به اینترنت است، اظهار کرد: کاربران اینترنت در جهان رو به گسترش هستند و می توان از این فرصت در جهت جذب کاربر از طریق اطلاع رسانی و معرفی پتانسیل گردشگری در فضای مجازی بهره بگیریم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان گفت: با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی در حال گسترش هستند در حوزه صنعت توریسم می توان از این فضا برای فروش محصولات و معرفی مکان ها استفاده کرد.

زاهدی با اشاره به چگونگی شروع یک استارتاپ گفت: باید برای موفقیت در این کار، آینده‌نگر باشیم و ببینیم دنیا چه چیزی کم دارد این نیازها را فهرست کنیم و بر اساس آن طرح اولیه تهیه کرده و پس از ارائه گزارش به تعدادی از مخاطبان، طرح اولیه را بازنویسی کنیم، کاربران را در نظر بگیریم و افزایش آن ها را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کسب و کار مجازی آن چیزی است که از خانه شروع و در نهایت تبدیل به یک کسب و کار بزرگ یا شرکت می شود، تاکید کرد: نمونه آن را در شرکتهای موفق می توان دید، کار مجازی یک سیستم است که می تواند ایده شما را تبدیل به ثروت کند.

زاهدی با تاکید بر اینکه برای داشتن یک کسب و کار مجازی باید یک سیستم ساز باشیم، افزود: یک سیستم توسعه امور را پیشنهاد داده و بر اساس آن یک خدمت جدید را ارائه می کنیم، کار مجازی به طور کامل در اختیار خود صاحب کسب و کار است و بدون هزینه های هنگفت و بدون نیاز به انواع حتی یک محصول و بدون نیاز به دفتر کار در منزل انجام می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان تصریح کرد: برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می توانیم محصولات فیزیکی را ارائه دهیم که با توجه به تولید صنایع دستی در انزلی این مساله می تواند مورد توجه علاقه مندان به کسب و کار در فضای مجازی باشد.

زاهدی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در حوزه کسب و کار مجازی گفت: اگر در حوزه کسب و کار فضای مجازی محتوا تولید کنیم گردشگر می‌تواند با هدف از منطقه مورد نظر خود بازدید و از پتانسیل های منطقه به خوبی بهره ببرد و در انزلی با توجه به جاذبه های موجود، باید کاری کنیم که گردشگر فقط به قصد دریا وارد انزلی نشود و از سایر پتانسیل ها و زیبایی های این منطقه نیز لذت ببرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان در پایان تاکید کرد: در پرداخت های اینترنتی باید نماد اعتماد الکترونیک را مدنظر داشته باشیم و سپس اطلاعات کارت پرداخت بانکی خود را ثبت کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads