کد خبر: 192729 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 سپتامبر 2019 - 16:49

شهردار لشت‌نشاء

برای تخریب و احداث مجدد پل شهید تبریزی نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی است/ ترمیم پل مشروط به موافقت کتبی مشاورین سازه

شهردار لشت‌نشا با بیان اینکه تخریب و احداث مجدد پل شهید تبریزی نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی است، گفت: ترمیم این پل نیازمند موافقت کتبی مشاوره سازه است.

به گزارش خوبان خبر ؛ شهردار لشت‌نشا با اشاره به وضعیت پل تخریب شده پل شهید تبریزی اظهار داشت : این پل ۴۰ سال قدمت دارد و در ساخت آن از میلگرد استفاده‌نشده و در جریان بارش‌های اخیر یک سمت از گوشواره آن به دلیل رانش زمین تخریب‌شده است.

سید حسن میرهاشمی جورشری با بیان اینکه در روز تخریب پل، ستاد بحران در شهرداری تشکیل و ابعاد فنی پل مورد ارزیابی قرارگرفته، افزود: با مراجعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته، مجوز ترمیم پل بااعتبار ۱۵۰ میلیون تومان اخذشده است.

وی با تأکید بر اینکه برای آغاز عملیات اجرای ترمیم پل باید یک مشاور سازه آن را تائید کند، گفت: تاکنون هیچ مشاوری کتباً طرح مطالعاتی تعمیر و ترمیم پل مذکور را قبول نکرده تا فاز عملیاتی آن به پیمانکار پروژه واگذار شود.

شهردار لشت‌نشا با بیان اینکه اخیراً دو مشاور شفاها موافقت خود را با تعمیر و ترمیم پل اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مشاورین موافق تعمیر و ترمیم پل، قرار است نظرات کارشناسی خود اعم از احداث المان‌ها و شاخص‌ترمیم را کتباً به شهرداری اعلام کنند.

میرهاشمی با بیان اینکه مشاورینی نیز در بازدیدهای فنی از پل پیشنهاد تخریب کامل و احداث مجدد پل را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: اگر شهرداری برای تخریب و ساخت مجدد پل اقدام کند به‌صورت میانگین برای هر یک مترمربع هفت میلیون تومان و در مساحت یک‌صد مترمربع نیازمند ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار است که قاعدتاً چنین مبلغی در توان ما نیست.

وی با بیان اینکه از زمان تخریب پل تاکنون هفت گروه مشاور به‌صورت فنی از پل شهید تبریزی لشت‌نشا بازدید کرده‌اند، گفت: تاکنون هیچ مشاوری کتباً ترمیم پل را تائید نکرده؛ اما در صورت تائید کتبی اولین مشاور، عملیات اجرایی‌ترمیم پل آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads