کد خبر: 191418 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 آگوست 2019 - 13:58

حیاتِ بدون انتظار حیات حقیقی نیست

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با تأکید بر اینکه زندگی انسان بدون امام، حیات طیبه و پاک نخواهد بود، گفت: انسان با حجت خدا زندگی می‌کند و چون او واسطه فیض بین زمینیان و قدسیان و فرش نشینان است و هیچ کلمه و سخنی و عملی بدون اذن او بالا نرفته و قبول نمی‌شود.

به گزارش خوبان خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پورعیسی چافجیری  با بیان اینکه رسالت حضرت مهدی «عج» چیزی جز رسالت انبیاء الهی نیست، اظهار کرد: تشکیل حکومت آخرالزمان از باورها و اعتقادات لاینفک همه صاحبان عقاید بشری، ازجمله مسلمانان جهان است.

وی با تأکید بر اینکه امامت تداوم و استمرار حرکت انبیاء بوده و امامان در پی حیات‌بخشی جامعه هستند، افزود: رسالت انبیا و رهبران الهی بر این است تا انسان را از خود فراموشی و خود بیگانگی برهانند و به خود آشنایی و نهایتاً به خداشناسی و خدا آشنایی برسانند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با اشاره به  فرمایش حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه امام زمان (ع) جامعه را از مسیر انحرافی یعنی هوا و هوس به مسیر تکاملی و حرکت به‌سوی خدا یعنی هدایت تغییر دهد، افزود: بنا بر آیات قرآن کریم امام زمان (عج) به دنبال نجات جامعه از مرگ معنوی و رسیدن به زندگی خدا مدارانه است.

وی با بیان اینکه حضرت مهدی «عج» خود میزان و ملاک و معیار عمل صالح است، تصریح کرد: امام زمان (عج)اباصالح بوده و همه خوبی‌ها، نیکی‌ها باوجود او سنجیده می‌شود و وقتی خود عمل صالح بود، بدون ایمان و عقیده به او هیچ عملی رنگ و لعاب صالح به خود نمی‌گیرد، پس زندگی و حیات بدون اعتقاد و انتظار حضرت مهدی «عج» زندگی واقعی نیست.

پورعیسی با تأکید بر اینکه زندگی انسان بدون امام، حیات طیبه و پاک نخواهد بود، بیان کرد: انسان با حجت خدا زندگی می‌کند و چون او واسطه فیض بین زمینیان و قدسیان و فرش نشینان است و هیچ کلمه و سخنی و عملی بدون اذن او بالا نرفته و قبول نمی‌شود.

وی با اذعان به اینکه پاکیزگی وجود انسان او را منبع خیروبرکت می‌کند، گفت: خداوند منان در قرآن کریم می‌فرمایند کلمه طیبه بالا می‌رود و صعود می‌کند اما آنچه آن را صعود می‌دهد عمل صالح بوده که عمل صالح خود حضرت اباصالح و حیات‌بخشی حضرت «عج» از این سنخ و شیوه است.

 

منبع : فارس

انتهای پیام/۵۵

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads