کد خبر: 191335 - تاریخ: یکشنبه، 25 آگوست 2019 - 16:35

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

برنامه‌های توسعه باید زیر مجموعه‌ سند آمایش سرزمینی باشند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: برنامه‌های توسعه گیلان باید زیر مجموعه‌ سند آمایش سرزمین باشند.

به گزارش خوبان، کیوان محمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه مطالعات آمایش استان سند بالادستی و برنامه ششم توسعه سند پایین دستی است، افزود: بعد از تهیه این سند باید تهیه برنامه توسعه شهرستانی اقدام شود.

وی با اشاره به تصویب مطالعات برنامه ششم توسعه گیلان در آبان ماه ۹۵ و اتمام برنامه مطالعات آمایش در مرداد ماه سال گذشته، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تلاش کرد تا انطباق و هماهنگ‌سازی بین دو برنامه مذکور به لحاظ اجرایی را انجام دهند.

محمدی در ادامه به وظایف شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها اشاره و بیان کرد: براساس بند ب ماده ۳۱ احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، بررسی، تأیید و تصویب اسناد توسعه‌ای و برنامه‌ای استان از وظایف و اختیارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این وظیفه بررسی، نظارت و توسعه و تصویب طرح‌های توسعه عمران شهرستان‌ها، شناخت و اولویت‌بندی قابلیت‌ها و مزیت‌های استان از دیگر وظایف شورای برنامه‌ریزی و توسعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه در ماده ۳۲ بر لزوم ارائه برنامه‌های توسعه‌ای از سوی سند آمایش در همان سال اول تأکید شده است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل کمبود شرکت‌هایی که بتواند به عنوان مجری، مشاور و ناظر کار را انجام دهند عملاً تراکم کاری پیش آمد و این اتفاق در سال نخست رخ نداد.

وی افزود: درباره آمایش سرزمین گیلان نیز این طرح به دلایل مختلف بعد از ۱۳ سال در نهایت در ۲۶ مرداد ماه در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور تصویب و برای تصویب نهایی در شورای عالی آمایش کشور مطرح خواهد شد.

محمدی تأکید کرد: برنامه ششم توسعه و همه برنامه‌های بعد از آن، باید زیر مجموعه‌ای از برنامه آمایش سرزمین باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads