کد خبر: 191255 - تاریخ: شنبه، 24 آگوست 2019 - 10:03

روحانی در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل:

با تضعیف دولت کسی تقویت نمی شود؛ فقط راه برای دشمنان بازتر می‌شود

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نقد دلسوزانه با تخریب کینه توزانه تفاوت دارد، گفت:کسی با تضعیف دولت تقویت نمی‌شود و تضعیف دولت تنها موجب خوشحالی و آسان شدن راه برای دشمنان خواهد شد.

به گزارش خوبان، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی امروز شنبه در مراسم تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) اظهار داشت: شاکریم که در آغاز هفته دولت در شروع کار سومین سال دولت دوازدهم به زیارت تربت امام راحل رضوان الله علیه نایل شدیم. حضور ما در کنار مرقد امام (ره) یاد از راه و خط و سیره امام است. تعهد چندباره به مسیر و راهی که او برای ما برگزید و معرفی کرد.

وی اضافه کرد:‌ او از پیشتازی یک نهضت عظیم و بزرگ اسلامی ما را به انقلاب رساند و راهبری آن انقلاب را برعهده گرفت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان معمار جمهوری اسلامی ایران مسیر و راه خدمت به مردم را به ما نشان داد.

رئیس جمهوری با بیان این که سه مرحله نهضت اسلامی، ‌انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در طول یک خط و مکمل یکدیگرند، گفت:‌ گفتمان انقلاب که امام برای ما به وجود آورد گفتمانی توام با سعه صدر و بس فراخ بود. همه اعتقادات، اندیشه‌ها، سلیقه‌ها را در خود جای می داد. فضا برای هیچ کس تنگ نبود و ما باید این گفتمان را با همین وسعت ادامه دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب بیشتر آرمان ها، آرزوهای کوتاه مدت و بلندمدت مطرح بود. اما در جمهوری اسلامی آن آرمانها تبدیل به راهبردها برنامه ها و حتی اجرا شد.

وی با یادآوری این که در گفتمان انقلاب اسلامی ایران عمدتا مدیریت یک نظم و نظام اسلامی مطرح است، اظهارداشت:‌ آنهایی که فکر می کنند گفتمان انقلاب برابر گفتمان جمهوری اسلامی است راه اشتباه و خطایی را انتخاب کرده اند. این دو در طول یکدیگرند. در عرض یکدیگر نیستند. البته در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی را با معیارهای انقلاب تطبیق می دهیم و اگر اصلاحی لازم آن اصلاح را صورت می دهیم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد:‌ در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی با معیارهای انقلاب تطبیق می دهیم و اگر اصلاحی لازم است، ‌آن اصلاح را صورت می‌دهیم. شاید بالاترین مرتبه در زمینه نهضت و انقلاب و بعد از آن نظام جمهوری اسلامی مرحله دولت‌سازی است، که مرحله‌ای سخت است و بسیاری آن را بعد از فرهنگ‌سازی و تمدن سازی مرحله سوم این راه می‌نامند.

دولتی موفق است که خادم مردم باشد 
روحانی با بیان این که در دولت همه توان برای اجرای آرمان های انقلاب بکار گرفته می‌شود، گفت:‌ طبق بیان و تصریح و تاکید امام راحل، دولتی موفق است که خادم مردم باشد و به مردم خدمت کند و دولتی می ‌تواند راه را ادامه دهد که از حمایت مردم برخوردار باشد. امام راحل بارها تاکید می‌کردند این دو در کنار یکدیگر قرار دارند و یکی بدون دیگری راه به مقصد نمی برد.
وی ادامه داد:‌ آنچه که امام فرمودند که میزان رای ملت است یک شعار نبود و یک تظاهر به دموکراسی نبود. “میزان رای ملت است” نظریه سیاسی و حقوقی و حتی نظریه فقهی امام خمینی (ره) ‌بود.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود:‌ در حکومت اسلامی اداره جامعه با نظر و رای مردم صورت می‌گیرد و به همین دلیل است که انقلاب و نظام ما تا امروز باقی مانده است. نسل اول و دوم که در واقع بار نهضت وانقلاب و حتی اداره کشور را در روزهای سخت بر دوش داشتند و نسل سوم چهارم که آینده از آن آنهاست.
باید کم کم خانه را برای تحویل به نسل سوم و چهارم تمیز کنیم 
روحانی ادامه داد: ما نسل اولی‌ها و نسل دومی‌ها کم کم باید خانه را تمیز کنیم و جارو بزنیم آن را به صاحبخانه که نسل سوم و چهارم است، بسپاریم.  بنابراین در این مقطع استفاده از نسل جوان و تحصیل کرده در اداره و مدیریت کشور یک ضرورت برای همه است.
رئیس جمهوری تصریح کرد: تا زمانی که انقلاب و نظام با مردم متصل است و با رای مردم مشروعیت می‌یابد هیچ گزندی نمی‌تواند این نظام و انقلاب را از پا درآورد و یا حتی تهدید کند.  
وی با بیان این که ۳۰ سال از رحلت امام عزیز گذشته است. نظامی که او به ما معرفی کرد و معمار او بود، نه تنها برابر باد و باران مصون ماند که حتی در برابر توفان و سیل هم مقاوم ایستاد، امروز می‌بینیم که نظام جمهوری اسلامی ایران، ایرانی را با عزت در این منطقه و با قدرت در منطقه حساس خاورمیانه به نمایش گذاشته است.
روحانی با تاکید براین که تا زمانی که مردم با انقلاب اند و انقلاب با مردم، اظهارداشت:‌ انقلاب و نظام خادم مردم است و مردم حامی نظام، این نظام به راه خود ادامه می‌دهد.  
رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر این که امروز در یک شرایط بسیار سخت و پیچیده ای قرار گرفته ایم، ادامه داد: در طول یک سال گذشته مردم در رنج و زحمت بودند، زندگی را با سختی گذراندند، اما همچنان مقاوم و استوار برابر توطئه‌های بیگانگان ایستادند.
نقد دلسوزانه با تخریب کینه توزانه تفاوت دارد
روحانی گفت: امروز روز حمایت مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است. انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توام با جایزه و تشویق بوده است. در این اشکالی نیست و ما از آن استقبال می کنیم و آن یکی از آثار بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم است که بسیار سخت است که بعد از این بتوانند این را تغییر دهند. انتقاد بی هزینه از آثار این دولت است که برای همیشه باقی می ماند.  
رئیس جمهوری ادامه داد: اما انتقاد کافی نیست نیاز به دلسوزی داریم، نقد دلسوزانه غیر از تخریب کینه توزانه است. از نقد استقبال می‌کنیم اما در عین حال برای اصلاح جامعه و دولت همه باید دست به دست هم دهیم و در این شرایط سخت همدیگر را یاری کنیم تا به مقصد نهایی دست یابیم.
وی با بیان این که امام (ره) همواره تاکید می کردند بار سنگین مسئولیت بر دوش دولت است و همه باید از دولت حمایت کنند و بر این مساله اصرار می ورزید، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم در دیدار اخیرشان که دولت در محضرشان بود تاکید کردند که دولت در میدان است و بار اصلی بر دوش دولت است و همه باید دولت را حمایت و یاری کند.

یاس دشمن و امید مردم به آینده هدف بزرگ ماست
روحانی تاکید کرد: بی تردید با وحدت دولت و ملت و همه نخبگان و مردم و به ویژه نسل جوان از این پیچ تاریخی عبور می کنیم و دشمن را مایوس خواهیم کرد. این وحدت و تلاش و ایستادگی است که دشمن را مایوس می‌کند.
رئیس جمهوری گفت: توطئه دشمن روزی پایان می‌یابد که از به هم زدن و ضربه زدن به این نظام مایوس شود. یاس دشمن هدف بزرگ ما است و امید به آینده برای ملت هدف دیگر و مهم‌تر است و تا این امید باقی است راه به خوبی ادامه خواهد یافت.
وی یادآور شد: به رغم این که فشارها در طول این یک سال بیشتر بر روی مردم بوده است، خوشبختانه در ماه‌های اخیر این احساس داریم که مشکلات کاسته می‌شود اما هنوز فشار و رنج برای مردم وجود دارد.  
رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آمار دوماهه اخیر و آمار دیروز مرکز آمار این واقعیت را به نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر هم تورم ماهانه نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده و هم تورم نقطه به نقطه این ماه نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش پیدا کرده است، گرچه هنوز ما در مشکلات تورمی هستیم و باید این مشکل را از پیش پا برداریم.
روحانی با تاکید بر این که در شرایط فعلی بی تردید همه توان خود را برای رفاه مردم خواهیم داشت گفت: مشکلات گاهی ناشی از قصور و کوتاهی‌ها است و گاهی ناشی از تقصیر، تخطی‌ها و خطاها است. اما گاهی مشکلات به دلیل شرایط ناخواسته از سوی دشمنان است.
کسی با تضعیف دولت تقویت نمی‌شود
روحانی یادآورشد: همه توان خود را برای رابطه بسیار خوب با جهان شرق و غرب به کار گرفتیم اما یک دولت تازه‌کار و ناشی، یک دشمن ناشی باعث شد زحمت فراوانی برای مردم ما، مردم منطقه و ملت خودش به وجود آورد.  اینجا نه قصور است و نه تقصیر، بلکه تحمیل شرایط سخت و ناخواسته برای ملت و مردم است. همه باید این ویژگی را در نظر داشته باشیم و برای تغییر این شرایط، راهی جز اتحاد، انسجام، وحدت و یکپارچگی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: دولت قوی در کنار ملت قوی است، ملت قوی در کنار رهبری قوی و رهبری قوی در کنار انقلابی قوی است.  
رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه کسی با تضعیف دولت تقویت نمی‌شود، تصریح کرد: تضعیف دولت موجب خوشحالی و آسان شدن راه برای دشمنان خواهد بود. امیدوارم در کنار مرقد امام با عهد و پیمان‌مان، راه خدمت به مردم را بلندتر و استوارتر برداریم و به روح امام، شهدا، شهید بهشتی‌ها، شهید رجایی‌ها، شهید باهنرها، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی‌ها و همه شاگردان، شهیدان و خادمان ملت ایران که در کنار امام و ر هبری بودند، درود می‌فرستیم و برای همه نخبگان، تلاشگران و دولتمردان و… و کسانی که برای پایداری راه امام (ره) تلاش می‌کنند و همچنین خاندان و یادگار امام، استاد حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی آرزوی توفیق بیشتر دارم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads